Ga naar inhoud

systeemherstel probleem


Aanbevolen berichten

Sinds kort kan ik niet meer in "systeemherstel" en krijg de mededeling "In rstrui.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten". Handtekening van de fout : AppName : rstrui.exe App Ver. 5.1.2600.5512 ModName: srrstr.dll ModVer : 5.1.2600.5512 Offset : 00009836 Volgens een doorgevoerde scan heb ik geen virus in mijn systeem. Repareren vanaf de Windows cd kan niet ,want die heb ik niet (meer). Op internet naar oplossingen gezocht, maar krijg steeds weer de mededeling " In rstrui.ex is een fout opgetreden etc" Ik heb XP Prof als OS Kan iemand mij helpen ?
Link naar reactie
Ok, we beginnen dan maar van nul: a. ga in verkenner naar windows\system32\restore-map en zoek er de rstrui.exe - laat die uitvoeren (dubbelklikken) - wat geeft het? als a niet werkt: Systeemherstel herinstalleren: Start->Uitvoeren->type hier c:\windows\inf ->OK Zoek het bestand sr.inf en klik met rechts. Klik met links op installeren. Stop de XP CD in de CDRomspeler, blader naar de i386-map,klik op Openen en dan OK. (met dank aan Free_roelie) proberen maar.
Link naar reactie
Vermoedelijk is herinstallatie van System Restore niet eens noodzakelijk, maar betreft het misschien een beschadigde .dll: de genoemde [b:be8d3c02a6][u:be8d3c02a6]srrstr.dll[/u:be8d3c02a6][/b:be8d3c02a6] Deze is wel ergens vandaan te pulken, b.v. vanaf een XP CD of via de Website van Microsoft: http://www.microsoft.com/downloads/search.aspx?displaylang=nl Dat eerst proberen scheelt een hoop werk. En als dat niet helpt, dan volgt de tip van mijn bovenbuur!
Link naar reactie
Stop de XP CD in de CDRomspeler ...Maar die had ie toch niet (meer)? Misschien is die srrstr.dll corrupt geraakt bij een virusopruiming? Ik vind 'm bij mij op drie plaatsen in C:\Windows (234 kb) en je kunt 'm downloaden van http://www.dlldump.com/download-dll-files_new.php/dllfiles/S/srrstr.dll/5.1.2600.2180/download.html
Link naar reactie
[quote:26b1f64563="Troef"]Lion : ik heb het bestand srrstr.dll binnen gehaald, maar wat nu te doen ?[/quote:26b1f64563] Op de plaats zetten van de bestaande. Overschrijven dus. Deze bevind zich in [b:26b1f64563][u:26b1f64563]C:\Windows\System32[/u:26b1f64563][/b:26b1f64563] Nogmaals: geen garantie dat het iets oplost, maar gezien de foutmelding.... Edit: Als je op zeker wil spelen, bewaar dan de huidige versie nog even door 'm ergens anders neer te zetten.
Link naar reactie
[quote:800d48218b="Troef"]Misschien hebben jullie hier iets aan ?[/quote:800d48218b] Nee, want die dubbelklik actie heeft niets te maken met systeemherstel, maar met een mogelijke registratie van die .dll in het register. Het enige dat je nu nog kan doen (los van het opnieuw installeren van systeemherstel) is om eens te kijken of je in veilige modus misschien wat verder komt. Start het systeem opnieuw en nadat je de BIOS weergave gepasseerd ben een paar keer op F8 drukken. In het venster dat je nu krijgt, kiezen voor de bovenste optie: Veilige modus. Windows start nu op met een minimum aan drivers. Probeer of je vanuit deze Windows omgeving systeemherstel werkend kan krijgen. Mocht dat niet lukken dan kun je hetzelfde nogmaals proberen (dus weer herstarten), maar dan naar het drukken op F8 kiezen voor DOS prompt (of Command prompt; ik weet niet hoe dat aangegeven is). achter de prompt (knipperende "C") intoetsen: rstrui gevolgd door Enter. Op deze wijze wordt systeemherstel eveneens opgestart, maar er is een verschil met eerstgenoemde. Mocht ook dat alles geen resultaat hebben, dan is de enige oplossing om systeemherstel op de door Passer aangegeven methode te "herinstalleren".
Link naar reactie
Het lukt ook in de veilige modus niet. Nu heb ik geen cd, dus is de vraag hoe moet ik systeemherstel opnieuw installeren ? Ik heb nog een andere pc met XP Prof; kan ik daar de map "systeemherstel" copiëren en dan in de ander plakken ? Indien dit te "simpel" gedacht is hoop ik, dat jullie nog iets anders uit de hoge hoed kunnen toveren.
Link naar reactie
Da's inderdaad te simpel gedacht; dat gaat niet werken. Vreemd dat je (ook zonder CD) geen herstelmogelijkheden hebt. Normaal gesproken wordt er dan zo'n [u:a7d2af2df9]herstelconsole[/u:a7d2af2df9] door de leverancier dan op je systeem gezet. Mocht dat zo zijn, dan kan iemand je wellicht instructies geven hoe je te werk moet gaan...... :? Ik ken deze methode niet. Mocht ook die herstelconsole ontbreken: misschien heeft iemand dan nog suggesties om met behulp van die andere PC systemrestore weer op de rails te krijgen(?).
Link naar reactie
nee Lion ook een herstelconsole is er niet. Passer jouw idee zou prima kunnen werken ,ware het niet ,dat ik in Frankrijk woon en hier heeft iedereen natuurlijk het OS in het Frans.....!!! Als niemand meer een oplossing heeft is het helaas "over en sluiten" en moet ik maar weer eens naar Linux (?) kijken ?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...