Ga naar inhoud

W7 en Canoscan 9900F


Aanbevolen berichten

Ik loop ook te pielen met mijn Canon Lide 0 scanner die niet door windows 7 wordt ondersteund (eigenlijk ondersteunt Canon windows 7 niet). Met Vuescan kan ik wel weer scannen. Daar zitten ineens wel de juiste drivers in. Helaas is Vuescan niet gratis en 4x duurder dan waarvoor ik mijn scanner heb gekocht. Maargoed, probeer Vuescan eens.
Link naar reactie
Het gaat zo te zien om een scanner uit 2004 http://www.canon.nl/for_home/product_finder/scanners/flatbed_with_film_scanning/CanoScan_9900F/index.asp Het meest voor de hand ligt dan te checken of Windows Update Canon CanoScan 9900F drivers beschikbaar heeft. Of eventueel de aanschaf van een nieuwe Scanner. Of als je printer ook uit die tijd is, de aanschaf van een All-in-one printer. En vergeet niet deze hyperlink te checken http://forum.computeridee.nl/showthread.php?s=fecdfbcd7bb8eb62a63ae14cb693c774&p=521859#post521859
Link naar reactie
Hi allemaal, ik ben op het ogenblik via http://drivers.softpedia.com/progDownload/Canon-CanoScan-9900F-Download-801.html een canoscan_v8200.exe aan het downloaden (gaat erg langzaam) en daar ga ik het van de week eens mee proberen, heb nu ff geen tijd meer. Laat nog wel weten, of dit werkt. Iedereen hartstikke bedankt voor alle hulp Marcel
Link naar reactie
Dat die canoscan_v8200.exe van softpedia niet zou werken, was al min of meer te verwachten. Als daar Windows 7 drivers voor je scanner hadden gestaan, dan zouden die ook moeten hebben staan op de site van Canon. Ikzelf heb hier onder andere nog een oude HP PSC750xi All-In-One. Die is zelfs nog ouder dan jouw scanner. Namelijk uit het jaar 2002. Als ik die op de laptop uit mijn onderschrift inplug, onder Windows 7 Home Premium 64 bit. Dan installeert deze automatisch de bijbehorende drivers. Deze zijn blijkbaar meegeleverd met de Retail versie van de Win7 installatie DVD. Was dat bij jouw canoscan 9900F dan niet het geval? En had je Windows Update al geprobeerd? Eventueel via de optionele updates. Want het is bij mijn weten gebruikelijk dat grote fabrikanten van hardware dat uit de handel is genomen, generieke drivers naar Microsoft sturen. Zodat deze toch nog onder Windows kan blijven functioneren. Zij het met beperkte mogelijkheden. Als die generieke canoscan 9900F drivers geïnstalleerd zijn, zou je kunnen scannen via applicatie Paint.
Link naar reactie
Hi Jolo, Ik heb Windows zelf laten zoeken, op de PC, op de install-CD van W7 en op het net, dus als er zo'n generieke driver naar MS gestuurd zou zijn, had Windows Update 'm moeten vinden, maar helaas niet dus. Duidelijk een geval van pech dus. Ik ben het nu aan het proberen met Vuescan, door een paar anderen met een soortgelijk probleem aangeraden, maar kom hier nog niet helemaal uit. In ieder geval bedankt voor je hulp. Marcel
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...