Ga naar inhoud

W7 Pro ene DVD-drive


Aanbevolen berichten

Hoi, In heb op m'n (nieuwe) PC via multiboot XP-Pro SP3 op D: en W7 Pro op C: draaien. De PC heeft 2 DVD-branders aan boord, drive X: enn drive Y:. Met drive Y: heb ik een probleem. Onder XP worden beide drives herkend en kan ik ook op beide drives DVDs lezen, schrijven heb ik nog niet geprobeerd, maar ik ga er van uit, dat dat ook geen probleem oplevert. Echter, onder W7 kan ik alleen op X: DVDs lezen. Als ik een DVD in Y: stop, wordt niet automatisch begonnen met lezen en weergave van het label in verkenner. Als ik dan vervolgens in verkenner op de Y:drive klik, wordt de DVD er uit gegooid en krijg ik een Windowtje met de vraag "Plaats een schijf in Y:. De drive wordt dus in verkenner wel gezien, en ook in Apparatenbeheer wordt ie vermeld. Ik weet niet, of dit al meteen na de installatie het geval was, daar heb ik niet op gelet, alle installatie-schijven heb ik (toevallig) in X: gestopt. Heeft iemand enig idee, wat hier aan de hand kan zijn? En nog beter, heeft iemand hier eventueel een oplossing voor, het liefst een oplossing, waarbij ik niet weer helemaal van scratch af opnieuw moet beginnen? Alvast bedankt, Marcel
Link naar reactie
[quote:1fbf01d815="marcelj"]Echter, onder W7 kan ik alleen op X: DVDs lezen. Als ik een DVD in Y: stop, wordt niet automatisch begonnen met lezen en weergave van het label in verkenner. [/quote:1fbf01d815] Heb je dit bij elke DVD? Of alleen met zelfgebrande DVD's? Gaat het dan om DVD-/+R of DVD-/+RW? Je zou kunnen proberen het probleem te analyseren via applicatie [url=http://www.nero.com/enu/support-nero8-tools-utilities.html]Nero InfoTool.[/url] Een Nederlandstalige handleiding van die applicatie zou je kunnen downloaden vanaf deze hyperlink [url=http://ftp6.nero.com/user_guides/nero9/infotool/NeroInfoTool_Nld.pdf]Handleiding Nero InfoTool.[/url]
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb nog wat dingen geprobeerd, misschien geeft dit iemand een idee: 1/ Install-CD van XP in drive Y: en daarvan geboot. De installatie wordt gewoon gestart; herstel-optie gekozen en bij de Herstel-dos-prompt afgebroken. 2/ Install DVD van Windows 7 in drive Y: en daarvan geboot. Ook dit gaat zonder probleem en de installatie wordt ook nu weer gewoon gestart. 3/ Onder Windows 7 Plextor Utilities gestart (ipv Nero InfoTool). Zag, dat drive X: firmware 1.12 had en drive Y: 1.10. Had meteen de vage hoop, dat hier de oplossing van het probleem lag, dus voor drive Y: een upgrade uitgevoerd. Helaas is het probleem nog steeds aanwezig. Achteraf beschouwd kon dit ook niet de oplossing zijn, want bij het verwisselen van de SATA-kabels verhuist het probleem mee. 4/ Weer Plextor Utilities gestart (onder Windows 7) en daarmee een Disc Quality uitgevoerd met eerst een CD en vervolgens een DVD in drive Y:. Beide schijven worden door Utilities getest. Dit wijst mijns inziens toch wel richting Windows 7.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...