Ga naar inhoud

Remote Registry "Gestart"


Aanbevolen berichten

Standaard worden de meest gebruikte services ingeschakeld. Remote registry is vooral handig in grote bedrijven met veel wisselende werkplekken. Voor een particulier is het niet nodig, kun je dus gerust uitzetten. Een andere service die standaard aan staat is wireless zero configuration. Niet iedereen gebruikt wifi, maar het wordt wel veel gebruikt. Verwacht overigens geen wonderen van het uitzetten, veiliger wordt het er niet van, en qua prestatie is het waarschijnlijk niet eens meetbaar.
Link naar reactie
[quote:265c87b622="gerben"]Volgens mij maakt het geen hol uit. System restore uitzetten helpt denk ik meer, dan 10 nietsdoende services.[/quote:265c87b622] Ik heb geen flauw idee. Er zwerven op Internet wel de nodige lijsten waarop services staan waarbij het uitschakelen "tot prestatiewinst zou leiden"....... :? Zou SR uitschakelen de performance van WIndows verbeteren? Het betreft toch een programmaonderdeel dat "slechts" op bepaalde tijden in het geheugen wordt geladen en is toch niet continu actief?
Link naar reactie
Ach, er altijd mensen die het tot het uiterste willen tweaken. Het zal vast ook wel iets opleveren. Maar ik betwijfel of het de moeite waard is. Als een game mét services niet speelbaar is, zal het zónder die services ook niet speelbaar zijn. Je kunt het wel eens testen. Draai 3Dmark met en zonder, en kijk of verschil is. Zou mij verbazen als het meer dan 1% is. Dit is een "grote naam" op dit gebied: http://www.blackviper.com/Windows_7/servicecfg.htm
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...