Ga naar inhoud

Word autocorrectieprobleem


Aanbevolen berichten

Mijn Word 2003 (SP3) verwijdert automatisch accenten die ik aanbreng in mijn teksten (à, è, é etc.). Nu vind ik op zich die autocorrectie-opties best handig, maar hier heb ik niet omgevraagd. Sterker: ik vind het hoogst irritant, vooral omdat ik er vaak pas achteraf achter kom dat die accenten weer zijn verdwenen. Maar ik vind nergens iets in de instelingen over deze correcties. Heeft iemand enig idee hoe ik deze specifieke autocorrectiefunctie kan uitschakelen?
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Je vraag hoort eigenlijk thuis in de rubriek Software. Dat is wellicht ook de reden dat er nog geen antwoord op is gekomen. Heb je in Word 2003 al gekeken bij "Extra" - "Autocorrectie-opties" ? Haal daar op het tabblad "Autocorrectie" het vinkje eens weg bij "Tekst vervangen tijdens typen", en controleer daarna (na het klikken op "Ok") of het euvel zich nog voordoet.
Link naar reactie
Dank je wel. Ja, dat werkt, maar het punt is dat ik die functie wel wil gebruiken. Wat ik alleen niet begrijp is dat ik nergens terugvindt wat hij nu wel en niet vervangt. Inmiddels ben ik er achter dat ik die lijst kan bijwerken door, als ik er op tijd bij ben, de blauwe markering onder zo'n correctie aan te klikken en te vertellen dat hij die correctie voortaan moet laten, alleen lijkt het erop dat ik dat met alle woorden met een accent erin moet doen. Erg onhandig...
Link naar reactie
In Word 2003 heb je onder de optie "Tekst vervangen tijdens typen" enerzijds een regel waarin je zelf te vervangen tekst kunt invoeren en door wat die dan vervangen moet worden (Vervangen-->Door) en daaronder wat er voorheen al is ingesteld om te vervangen (+ wat er standaard al in het programma zit als te vervangen). [b:d3f9bcd8ae]Dat is de lijst met wat er wordt vervangen en die je vrij kunt bewerken[/b:d3f9bcd8ae], staat die bij jou er niet?. Standaard zit in die lijst NIET dat alle letters met accenten accentloos gemaakt moeten worden en standaard vindt die vervanging ook niet plaats. Als dat bij jou wel het geval is, zouden die door een gebruiker ingestelde vervangingen daar te vinden moeten zijn. Als dat zo is, kun je ze eenvoudig selecteren en op "Verwijderen" klikken. Misschien kan ook de taal die op de computer is ingesteld van invloed zijn (maar dat weet ik niet zeker). Rechtsklik eens op de taakbalk onderaan op het scherm en kies: Werkbalken --> Taa[b:d3f9bcd8ae]L[/b:d3f9bcd8ae]balk. Als daar een vinkje bij komt te staan en er meer dan 1 taal is geïnstalleerd, verschijnt de in gebruik zijnde taal op de taakbalk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...