Ga naar inhoud

XP software op Windows 7?


Aanbevolen berichten

Beste allen, Misschien is deze vraag al beantwoord, maar ik stel hem toch even. Ik werk al tijden met oude software, zoals Dreamweaver en Flash MX 2004, Photoshop 7.0 en Frontpage 2000. Ik weet het, de reacties zijn vaak van "oudddd" of "kansloos", maar voor bepaalde doeleinden vind ik de oude versies toch compacter dan de uitgebreide nieuwe edities. Graag wil ik naar een nieuwe pc, maar ik zou graag bovenstaande programma's hier ook op willen draaien. Frontpage is nogal uit de mode dus dat is niet een groot probleem, maar de andere software wel. Kan ik deze ook laten werken op de Wnd. 7 home edition of heb ik hier speciaal professional voor nodig? Het is misschien wat zonde om áls je 7 hebt, om dan in een XP interface te moeten draaien. Iemand die weet of bovenstaande mogelijk is? Alvast dank! Tymo
Link naar reactie
Wil je 64bit of 32bit Windows 7 gaan gebruiken? Bij gebruik van Windows 64 bit kun je de meeste conflicten verwachten. Ik denk dat de kans groot is dat de door jou genoemd programma's gewoon werken. Er ben tot nu toe nog maar een klein aantal programma's tegen gekomen die niet op 64bit willen draaien. Windows gebruikt een speciaal stuk software om 32 bit programma's te draaien op 64 bit, en dat werkt vrij aardig. Ik heb ook vastgesteld dat bepaalde probleem programma's onder bv Windows 98 dezelfde problemen oplevert. Zo'n oud programma is gewoon slecht en dat ligt dan echt niet aan Windows 7 (64 bits of niet).
Link naar reactie
Ik ben met dezelfde vragen bezig, heb ook oude programma's in XP draaien (oa. Dreamweaver 4 en Flash 5). Mijn zoektocht heeft me opgeleverd dat ik overweeg om de Professional of Ultimate versie van Windows 7 aan te schaffen. Hier kan je een XP-modus instellen (hoe dat gaat weet ik nog niet). Van een familielid heb ik namelijk begrepen dat de compatibiliteitsmodus van Home Premium niet prettig noch eenvoudig werkt, dan wel [b:7fc8db3398]niet[/b:7fc8db3398] werkt. Je kan hier kijken voor de kunsten van de verschillende versies: http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/products/compare Ook kan je het CompatibilityCenter van Microsoft raadplegen: http://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-7/en-us/default.aspx En je kan Upgrade Advisor van Microsoft installeren die dan voor je kijkt wat compatibel is en wat niet: http://www.microsoft.com/windows/windows-7/get/upgrade-advisor.aspx Nu moet ik erbij zeggen dat ik dit allemaal zelf gisteren gedaan heb en dat Dreamweaver en Flash er niet bij staan (van de andere progs'weet ik het niet, want die heb ik zelf niet). Hoe dat zit met de XP-modus in de 64bit Windows 7 moet ik zelf ook nog uitzoeken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...