Ga naar inhoud

Windows 7 en WGA


Aanbevolen berichten

Eindelijk ben ik dan ontmaskerd! Als illegale Windows (7) gebruiker, wel te verstaan..... :? Maar....: hoezo illegaal? Ik bezit een volkomen legale Windows 7 Pro versie. :o :o Het systeem (draait al meer dan 3 maanden) was net opgestart en ik moest om bepaalde redenen al vrij kort nadat ook Windows (7 Pro) in z'n geheel geladen was, rebooten. En toen werd ik getracteerd op een pop-up venster (voordat Windows was gestart) waarin werd gemeld dat Windows wel eens niet legitiem zou kunnen zijn, compleet met een aantal keuzemogelijkheden. Waaronder "annuleren", hetgeen ik toen maar heb gedaan. Direct hierop volgend contact opgenomen met Microsoft, die mij wees op de mogelijkheid om via ga.microsoft.com nogmaals te valideren, hetgeen uiteraard prima slaagde. Voor de volledigheid heeft Microsoft ook nog even de product code gechecked. Niets aan de hand en volledig legaal! Maar ik begin langzamerhand wat twijfels te krijgen bij de nieuwste Microsoft producten, zoals Windows 7 (en de bijbehorende werking van GA). Zoiets als dit MAG simpelweg m.i. niet voorkomen. Is deze gebeurtenis echt uniek te noemen en ben ik zo'n pechvogel, of heeft een van jullie ook al eens iets dergelijks meegemaakt? :?
Link naar reactie
[quote:1993257e02="gerben"]Dat is niet uniek. Het komt zelfs vrij vaak voor, dat een legitieme windows door wga als niet legitiem wordt aangemerkt.[/quote:1993257e02] Met dank voor de reactie. Ik heb het zelf nog niet eerder mogen ervaren.... :? Maar, het vreemdste van alles is dat (op indicatie van Microsoft) dit exemplaar gevalideerd is met (waar ik pas achteraf achter kwam) een update: KB971033. Zie: [url]http://support.microsoft.com/kb/971033[/url] En daar kom ik even niet helemaal uit: waarom is deze update, welke al een tijdje bestaat, niet verwerkt in de WindowsUpdate procedure....? Bill's wegen zijn ondoorgrondelijk.... :? Is er iemand met Windows 7 die deze (essentiële?) update via WindowsUpdate heeft binnen gekregen?
Link naar reactie
[quote:b3ca055f12="lion"]En daar kom ik even niet helemaal uit: waarom is deze update, welke al een tijdje bestaat, niet verwerkt in de WindowsUpdate procedure[/quote:b3ca055f12] Die info over KB971033 staat zo te zien ook nog op http://www.7-helpdesk.nl/nieuws-windows-7/54-kb971033-windows-7-anti-piracy-update-.html Ik heb in de Engelstalige Windows 7 Home Premium 64 bit op mijn laptop gekeken in de update history. Ik kon 'm daarin niet vinden. Ik heb alle Important updates al geïnstalleerd, die via Windows update beschikbaar zijn. Dat wil zeggen, behalve die van die Browser Choice. Bij mij is Windows 7 nog steeds geactiveerd, en heb ik het probleem die je beschrijft in je startpost (nog) niet gezien.
Link naar reactie
De supportmedewerker bij Microsoft was ook niet op de hoogte van deze update, maar kon wel aangeven dat-ie (nog?) niet in de AutoUpdate functie was verwerkt. De gebruiker is vrij in de keuze om deze update (handmatig) te downloaden en te installeren. Het schijnt wel eens (ook bij andere versies, zie ook reactie Gerben) voor te komen dat er ten onrechte een melding wordt gegenereerd. Soms is daar een oorzaak aan te wijzen. Soms ook niet, blijkbaar.... :cry:
Link naar reactie
  • 1 maand later...
jan13011965 Als je een computer koopt zit Windows erop. (behalve bij XXODD !!) En Windows 7 word je door de strot geduwd! Het is vrijwel niet mogelijk zelf je Op-SYS te kiezen. Windows moet gewoon elke 2-3 jaar een nieuwe versie verkopen want dat laat de kassa rinkelen. En iedereen holt daar achteraan. Dus nóg mooiere plaatjes, de zaak weer aardig door ellkaar gehusseld maar nauwelijks verbeteringen. Dan kán ook haast niet lijkt me. Ik heb ook UBUNTU op de CD staan. Op geen van mijn laptops wil die opstarten, wel op de desktop. En wat ik ervan heb gezien, tja.... Ik hou het liever bij Windows XP. Geen problemen en uitontwikkeld. perloc
Link naar reactie
[quote:266ffe6159="lion"]Ik hou het liever bij Windows XP. Geen problemen en uitontwikkeld. [/quote:266ffe6159] Maar het probleem ging toch om de Windows 7 activatie. Omdat Windows XP de eerste Windows versie is die geactiveerd moest worden, zou ik daarmee meer problemen verwachten. Overigens ontvang je met XP SP3 nog beveiligingsupdates tot 8 april 2014 http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_XP [quote:266ffe6159="lion"] Als je een computer koopt zit Windows erop. (behalve bij XXODD !!) En Windows 7 word je door de strot geduwd! [/quote:266ffe6159] Wat is er mis met vooruitgang, zou ik zeggen. Verder worden voor XP vroeg of laat geen drivers meer geschreven.
Link naar reactie
[quote:f587df8202="perloc"]jIk heb ook UBUNTU op de CD staan.[b:f587df8202] Op geen van mijn laptops wil die opstarten[/b:f587df8202], wel op de desktop. En wat ik ervan heb gezien, tja.... Ik hou het liever bij Windows XP. Geen problemen en uitontwikkeld. perloc[/quote:f587df8202]Sorry maar dat hoeft niet aan de laptop te liggen.... ik heb o.a. een Asus laptop en die is ook niet bepaald Linux vriendelijk, maar ik heb vrijwel alles aan de praat gekregen.... vergt wel wat kennis van bepaalde zaken. Ik heb Ubuntu wel eens live geboot daarop maar het meeste werkte meteen. (als vast systeem had ik toen daarop Fedora in dual boot met XP).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...