Ga naar inhoud

partities maken in Win 7??


Aanbevolen berichten

Hoi, Net als Henrih schreef in een andere topic: Voor het herstellen van de afleverstatus zijn 2 verborgen partities aangemaakt. Daarnaast 2 zichtbare partities (BOOT en RECOVERY). Ik wil de C-partitie (ca. 1,34 TB) splitsen. Omdat de huidige 4 partities allen primary zijn, moet ik een extended partitie maken. Mijn vraag is of het voor autoherstel noodzakelijk is dat de twee verborgen partities en de partitie met de naam RECOVERY op dezelfde plaats moeten blijven en/of met dezelfde driveletter aangeduid moeten blijven worden.... zit ik met hetzelfde probleem. De BOOT partitie kan ik tot minimaal 700GB verkleinen(vreemd want er is slechts 40 GB gebruikt). Er is nu 700 GB niet toegfewezen gebied. Omdat er nu al 4 partities zijn wilde ik logische stations maken maar dit gaat niet in schijfbeheer. Dus Partition manager gedownload(heb die al eerder met succes voor Vista gebruikt) en geinstalleerd. Die stond wel toe de BOOT sector te verkleinen, dus dat eerst gedaan. Helaas toen kreeg ik na opstarten de melding Invalid system disk en wat ik ook deed ik kreeg hem niet meer aan de praat. Uiteindelijk Win 7 opnieuw geinstalleerd en nu draait alles weer(zucht) De status is nu dat de BOOT partitie nog steeds ±700 GB en er 700 GB niet toegewezen gebied. Hoe kan ik nu meer partities maken en hoe kan ik die BOOT partitie verantwoord verkleinen? Vast bedankt!!
Link naar reactie
http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html Je kunt max. 4 primaire partities hebben op 1 schijf waarvan er eentje extended kan zijn met daarin weer max. 255 logische stations. Probeer de twee laatste logisch te maken in dezelfde uitgebreide partitie, denkelijk is het wel van belang om dezelfde schijfletters ervoor te gebruiken.
Link naar reactie
Hoi Lange Pier, Nu begint het me duidelijk te worden. Ik dacht dat je 4 primary partities mocht hebben en daarnaast nog extended versies. Vraag me dus wel af of ik dan niet met mijn garantie in de knoop kom en hoe ik dit precies aanpak. Zie ook de reactie van bezerker in deze topic http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=207230
Link naar reactie
Heeft verder niets met garantie te maken, maare, wat staat er dan op die verborgen partities? en kunnen die niet in een extended partitie als logisch station worden ondergebracht? Indien je een W7 dvd hebt kun je natuurlijk ook kiezen om de niet gebruikte partities te verwijderen of eerst een image maken van de bestaande installatie die je eventueel terug kunt zetten.
Link naar reactie
Het is me gelukt!! Eerst 1 prim partitie opgeruimd. Met EPM nieuwe partities gemaakt. Zit echter nog met een ander probleem. Bij opstarten krijg ik steeds de melding Invalid System disk. Als ik dan Cntrl Alt Del doe en ik druk F8 tijdens opstarten en kies dan voor hdd dan start ie door. Ik kan daar in de Bios die instelling echter niet saven. Hoe los ik dat op? Bedankt!
Link naar reactie
Kom ik niet veel verder mee Lange Pier. Als ik F8 kies krijg ik een blauw scherm met bovenaan de tekst Select Boot device Vervolgens staan er 4 USG devices, 1 x hdd en 1 x dvd met de pijltjes omhoog/omlaag kan ik de betreffende device selecteren. met enter kan ik bevestigen en met Esc kan ik default booten. Dat zijn alle opties. default booten geeft dezelfde error.
Link naar reactie
[quote:01270db2e5="tdv"]Oke, enig idee hoe ik daar kom? Heb al F7,F9,F10,F11,F 2 Als ik Del gebruik vraagt ie om een paswoord. Daar zit het waarschijnlijk achter.... Hoe kom ik dus aan dat PW?[/quote:01270db2e5] je moet eerst weten welk merk type bios er op staat . Phoenix BIOS Award of AMI . dan een bios paswoord chekker downloaden
Link naar reactie
Ik ben niet erg goed met computers LP. Had je vast al gemerkt :$ hoe kom ik dus weer aan het type Bios en waar kan ik die password checker vinden? Update: FF zitten googlen en volgens mij zou het om een AMI (A7646MLN.103011910) type bios gaan.(Medion MD 8860) Weer een stapje? Dan die PW checker...
Link naar reactie
Het lijkt erop dat het gelukt is!! Was vrij eenvoudig om de batterij los te halen die met een klemveertje vast zit. Netschakelaar ingeschakeld zodat de stroom weg kan vloeien en 5 minuten gewacht. Batterij terug en opnieuw opstarten maar dat lukte echter niet. Er was een fout opgetreden. Windows systeemherstel uit laten voeren maar ook dat lukte niet. Het foutrapport gaf BadDriver error aan. Opnieuw opgestart en met Del toets naar Bios. Daar kon ik nu wel naar toe. Opnieuw datum en tijd ingesteld en de Boot Sequence. Toen wederom opnieuw opgestart en jawel, als een zonnetje! Zijn er eventueel nog meer Bios instellingen die ik moet wijzigen? De rest zegt me niet zoveel?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...