Ga naar inhoud

Windows 7 64 bit op een nieuwe Medion MD8860


Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik een nieuwe Nieuwe Aldi-desktop: Medion MD8860 gekocht. :) Ik zie dat Windows 7 32 Bit is geinstalleerd, maar 64 bits zou beter zijn voor deze CPU : Phenom II-quadcore van AMD. Ik las ergens dat je hem naar Windows 7 64 bit kan krijgen? Weet iemand hoe dit moet? Mischien vanuit de recovery mode? Er staat Windows 7 home premium (32bit) op. Al vast bedankt !
Link naar reactie
Voro de cpu maakt het weinig uit of je 32 bit of 64 bit hebt. Het enige is dat 32 bit maar maximaal 3,2 GB geheugen gebruikt, terwijl je er 4 in je PC hebt zitten. Een 64-bit OS heeft een veel hogere limiet. Ik zou er zelf niet aan beginnen met dit systeem om over te stappen. Waarom niet? 1. je merkt er weinig van of je 3,2GB hebt of 4GB 2. Je moet je pc volledig opnieuw installeren, dat betekent ook alle drivers, waarvan je dan 64-bit versies moet vinden en de vraag is of die er zijn aangezien veel onderdelen in Medion pc's aangepaste versies zijn van normale onderdelen. 3. Veel oude software werkt niet op 64-bit, dus ik weet niet wat je met de pc van plan bent, maar hou er rekening mee dat je wellicht nieuwe software zal moeten kopen ter vervanging van je oude pakketen. 4. Je hebt een Windows 7 schijf nodig (die er denk ik niet bijgeleverd is). Recovery dvd/console werkt niet, zoals het woord het al zegt dat is alleen voor een recovery. Dus kort samengevat: voor normaal gebruik mis je niets en kost het alleen maar een hoop tijd en kans dat het niet goed loopt is aanwezig.
Link naar reactie
[quote:643a07ec16="Tweaky"]Vandaag heb ik een nieuwe Nieuwe Aldi-desktop: Medion MD8860 gekocht.[/quote:643a07ec16] Had je wel van te voren een review over gelezen? Bijvoorbeeld deze [url=http://www.zdnet.be/reviews/114384/nieuwe-aldi-desktop-medion-md8860/]Nieuwe Aldi-desktop: Medion MD8860.[/url] Daarin staat onder andere [quote:643a07ec16]Andere puntjes van kritiek: de knop om de dvd-schrijver te openen laat zich uiterst moeizaam indrukken, we vinden op de kast nergens een resetknop, en we hadden graag de 64- in plaats van 32-bitsversie van Windows 7 Home Premium voorgeïnstalleerd gezien. [/quote:643a07ec16] Het is dus alleen beter, wanneer die Windows 7 Home Premium 64-bit versie [b:643a07ec16] voorgeïnstalleerd [/b:643a07ec16] zou zijn. Dus niet achteraf geïnstalleerd. Want dat kost je waarschijnlijk de aanschaf van een nieuwe Windows 7 licentie. Want er is vrijwel zeker een OEM versie meegeleverd. Alleen met een Retail versie van Windows 7, heb je de beschikking over zowel een 32- en 64 bit installatie DVD.
Link naar reactie
Wellicht beter om eens te kijken wat je koopt vooraf, vooral de inhoudt van een Aldi Pc, dat kan nogal verschillen per aanbieding. Volgens Aldi heb je dit meegeleverd: Inhoud verpakking: * Multimedia pc * PS/2 toetsenbord en optische USB muis * Medion application en support DVD * Authentieke Windows® 7 Home Premium 32- en 64-Bit Recovery DVD * Works 9.0 CD [url]http://aldi.medion.com/md8860/nl/[/url]
Link naar reactie
Ik heb ook deze desktop gekocht. Volgens mij een zeer compleet systeem voor de prijs. Overigens mijn 2e desktop naast 2 laptops van Medion. Nooit iets mee fout gegaan (behalve wanneer ik zelf de boel in de soep heb laten lopen). Nu heb ik wel een heel andere vraag. Voor het herstellen van de afleverstatus zijn 2 verborgen partities aangemaakt. Daarnaast 2 zichtbare partities (BOOT en RECOVERY). Ik wil de C-partitie (ca. 1,34 TB) splitsen. Omdat de huidige 4 partities allen primary zijn, moet ik een extended partitie maken. Mijn vraag is of het voor autoherstel noodzakelijk is dat de twee verborgen partities en de partitie met de naam RECOVERY op dezelfde plaats moeten blijven en/of met dezelfde driveletter aangeduid moeten blijven worden. NB Er is overigens een recovery-CD van/voor de 64-bit versie van Windows 7 meegeleverd!
Link naar reactie
Opvallend. Het is een OEM-WIndows. Dat is wel duidelijk. Maar er zit dus de 32bit geinstalleerd, maar kun je via de recovery-cd deze omzette naar de 64-bit? En is die dan geactiveeerd of te activeren? Zou nieuw zijn als dit zo is. Hoop dat een van de eigenaren het eens uittest. Overigens zou ik persoonlijk op zo'n systeem nooit de 32bit installeren. Ben het dus niet met de heren hier iets verder naar boven, eens. "If it aint broke, don't fix it" maar met een 32bit WIn7 op zo'n systeem is het al broke. Dus het moet gefixt! groetjes Ed
Link naar reactie
Er is een aparte recovery-cd met de 64-bit versie meegeleverd. Wanneer je met de retailversie zowel de 32- als de 64-bit versie kunt installeren, waarom dan niet de OEM-versie? Overigens vermoed ik dat de bij Medion geleverde OEM-software al is geactiveerd op een bepaald aanwezig kenmerk (moederbord?)van het systeem. Ooit een keer Vista op een laptop van Medion vervangen door XP geleverd bij een vorige laptop van Medion. Geen centje pijn. Nooit gevraagd om te activeren en zelfs door MS - t.b.v. updates - als genuine aangemerkt. Ik ben zelf niet van plan (nu al) te gaan experimenteren, maar ik denk dat het zonder meer moet lukken. Weet misschien iemand wel een antwoord op mijn vragen betreffende het in stand houden van (verborgen) partities?
Link naar reactie
Ik heb die recovery partitie en de C: partitie eraf gegooid, in de vrije ruimte 2 nieuwe partities aangemaakt (een van 120 GB en een met de rest) en daarna de 64 bits windows 7 geïnstalleerd in die 120 GB partitie. Ik had eerst de drivers voor dit systeem opgehaald vanaf de medion-website en die na de installatie geïnstalleerd. Daarna AVG erop, Firefox, Thunderbird en Office 2000 (die ik nog had liggen) en alles werkt als een trein (alleen wifi valt wel eens uit, moet nog uitzoeken waar dat door komt). Ik heb ook gelijk even Crysis erop geïnstalleerd, en dat draaide prima met alle instellingen op High, zonder AA of AF, in 1920 x 1080, valt niet tegen! Een nieuwe licentie was niet nodig, registratie ook niet. Er zittten 2 windows DVD's bij, op de ene staat dat het de 32 bits versie is, op de andere 64 (alleen 2 kleine cijfertjes op de label zijde van de disc verschillen dus, verder zien ze er volstrekt identiek uit).
Link naar reactie
[quote:5a20ba23e8="Edmond Varwijk"] Overigens zou ik persoonlijk op zo'n systeem nooit de 32bit installeren. Ben het dus niet met de heren hier iets verder naar boven, eens. "If it aint broke, don't fix it" maar met een 32bit WIn7 op zo'n systeem is het al broke. Dus het moet gefixt! groetjes Ed[/quote:5a20ba23e8]Ben ik het dus niet mee eens. Het is niet broken. Ik zie er in dit geval het nut totaal niet van in. Gaat de gebruiker er iets van merken? nee is het simpele antwoord. Dus waarom het risico nemen? Je moet ook niet vergeten dat 95% van de mensen weinig tot geen verstand hebben van computers, dus ik bespaar ze de ellende. Of ik op een nieuw systeem 32-bit zou installeren is een ander verhaal, maar het staat er nu dus al op voorgeinstalleerd.
Link naar reactie
Met 32 bits gooi je flink wat geheugen weg, ca 1 GB geheugen ga je linksom of rechtsom toch missen lijkt mij. Als je niet herpartitioneert, en de recoverypartitie dus in stand laat, en gewoon de 64 bits versie over de 32 bits variant heen installeert, krijg je, als ik het goed heb begrepen, gewoon alle voordelen van de 64 bits versie en zie ik de nadelen eerlijk gezegd nog niet.
Link naar reactie
[quote="berzerker"]Ik heb die recovery partitie en de C: partitie eraf gegooid, in de vrije ruimte 2 nieuwe partities aangemaakt (een van 120 GB en een met de rest) en daarna de 64 bits windows 7 geïnstalleerd in die 120 GB partitie. Krijg je dan geen problemen met je garantie als je de recovery partitie eraf gooit? Hoe doe je dat 'eraf gooien' als er nog windows op geinstalleerd is? Maak je dan partities aan tijdens het installeren van Windows? 'Ik had eerst de drivers voor dit systeem opgehaald vanaf de medion-website en die na de installatie geïnstalleerd. Daarna AVG erop, Firefox, Thunderbird en Office 2000 (die ik nog had liggen) en alles werkt als een trein (alleen wifi valt wel eens uit, moet nog uitzoeken waar dat door komt).' Staan de drivers niet op de supportdisk?
Link naar reactie
Schijnt dus inderdaad met een recovery disk de 64-bit te kunnen installeren. Dat is dus iets nieuws. Blijf ik het oneens met Berzerker dat je er veel van zal merken. Met normaal gebruik kom je niet eens boven de 2GB uit. Zelf te veel negatieve ervaring met kant-en-klare systemen met daarin custom parts om er een ander OS op te zetten dan het voorgeinstalleerde. Overigens heeft de TS niet meer gereageerd dus vraag me af of hij dit topic nog wel volgt.
Link naar reactie
Of het verschil te merken is tussen 32- en 64 bit Windows, hangt af van de applicaties. Er bestaan applicaties die daadwerkelijk sneller zijn, onder een 64 bit Windows 7. Maar verder denk ik dat we de keuze tussen 32- en 64 bit Windows het beste kunnen overlaten, aan de TS en anderen die de beschikking hebben over beide Windows versies.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...