Ga naar inhoud

Prullenbak


Aanbevolen berichten

Zou het kunnen dat, sinds ik Internet Explorer vs 8 hebt geïnstalleerd dat de prullenbak totaal verschillend is ? Als ik vroeger op de prullebak klikte kreeg al de verwijderde items te zien en kon eventueel zaken herstellen. Dit vind ik dus niet meer terug. Bij het klikken, krijg ik gewoon een een scherm met een adresbalk (waarin "prullenbak" gemeld) en bovenaan: bestand, bewerken, beeld enz... Is dat te herstellen ?
Link naar reactie
Net even uitgetest. Ook Windows XP Met rechtsklik Prullenbak verslepen --> optie Hier snelkoppeling maken. Snelkoppeling staat op je Bureaublad, maar dus ook in de locatie: C:\Documents and Settings\jouw naam\Bureaublad Als je die snelkoppeling verwijderd komt deze in de "echte" prullenbak. 2x uitgetest. [img:0ebe8004b2]http://i43.tinypic.com/ifv2ph.png[/img:0ebe8004b2] Misschien heb je eens ongemerkt een snelkoppeling gemaakt door verslepen. Vermoedelijk heb je ook via rechtsklik in het venster --> Beeld --> Details aangevinkt. Ik zou zeggen, verwijder die snelkoppeling uit de prullenbak en doe alsnog de handeling uit mijn eerste reactie.[quote:0ebe8004b2="tuurke"]waar ik dus niks kan mee aanvangen...[/quote:0ebe8004b2] Of bedoel je daarmee dat die laatste handelingen niet gaan? PS De "echte" Prullenbak staat als Recycler (verborgen) in de root van C
Link naar reactie
Nu krijg ik hetzelfde resultaat als jij...maar ket icoontje prullenbak kan ik niet verwijderen. Ter info: in de verkenner vind ik ook op de diverse parties "Recycle" niet meer terug...is dat geen teken dat er iets met de prullenbak scheef zit... Mijn vraag: ik veronderstel dat de prullenbak origineel geplaats wordt bij het installeren van XP (juist of niet ?). Wel die prullenbak heeft wel een icoonthe op het bureaublad maar bij het dubelklikken...enz zie screenshot... Mogelijk werd de prullenbak deels verwijderd bij de installatie van een bepaalde software ? Hoe zet ik die terug ? Of gaat dit niet meer.
Link naar reactie
Wat lukt nog wel. Kan je de “Details” veranderen in “Pictogrammen”. [img:977012dbc6]http://i43.tinypic.com/9zxf10.png[/img:977012dbc6] En dan selecteren --> Rechtsklik --> verwijderen, of via “Bestand. Het gaat dus echt om de snelkoppeling in de Prullenbak. Recycle is een “verborgen” syteembestand. Via de Verkenner --> Extra --> Mapopties --> tablad Weergave ->> beveiligde besturingssysteembestanden weergeven --> ontvinken. NB Alleen kijken en zet deze weer aan na controle. Bij mijn weten wordt de Prullenbak inderdaad bij de installatie aangemaakt. Je kan nog via rechtsklik op je Bureaublad --> Eigenschappen --> tabblad Bureaublad --> knop Bureaublad aanpassen --> even spelen met de instellingen --> Standaard instellingen herstellen. Lukt het echt allemaal niet, dan gaan we verder kijken voor een registertweak om de prullenbak te herstellen.
Link naar reactie
[quote:9c60a0c50d="tuurke"]De snelkoppeling op het bureaublad: niet te verwijderen.[/quote:9c60a0c50d]Snelkoppeling op het [b:9c60a0c50d]bureaublad[/b:9c60a0c50d]? Bedoel je snelkoppeling in de Prullenbak? Rechtsklik geeft geen opties? Foutmelding? Selecteren en knop Delete. Rechtsklik op de "echte" Prullenbak op het Bureaublad.... Heb je al gedaan: In de verkenner, via Extra --> Mapopties --> tabblad Algemeen ->> Algemene taken in mappen weergeven ->> aanvinken.
Link naar reactie
[quote:f85da7ac4c="tuurke"]Icoontje "prullenbak" op bureaublad: niet te verwijderen...[/quote:f85da7ac4c]Ik volg het even niet meer. Het ging toch om die snelkoppeling [b:f85da7ac4c]in[/b:f85da7ac4c] de Prullenbak. Mogelijk dat we langs elkaar heen praten. De Prullenbak verwijderen of herstellen gaat via het register via de volgende sleutel. 645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E Delete the Recycle Bin Icon from the Desktop in XP/2003 http://www.petri.co.il/delete_recycle_bin_icon_from_the_desktop_in_xp_2003.htm Hoe kan ik de Prullenbak weergeven op het bureaublad in Windows Vista of in Windows XP? http://support.microsoft.com/kb/810869 Replace/Repair the Recycle Bin (Line 64) Rechts http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm Bij registerhandelingen altijd eerst een back-up en/of herstelpunt.
Link naar reactie
[quote:082591b3eb="tuurke"]juist ?[/quote:082591b3eb]Je zou het wel verwachten... hoewel in de andere linken het ook om dezelfde sleutel (645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E ) gaat. Bij registerhandelingen geef ik slechts advies om een back-up van de bestaande sleutel/situatie en een herstelpunt te hebben.
Link naar reactie
Replace/restore uitgevoerd...geen oplossing. Ben ook eens gaan kijken naar de sleutel: 645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E die moest gevonden worden langs: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Desktop\NameSpace Maar na Desktop staat bij NIET NameSpace. Onder desktop vind ik enkel:Ceanupwiz.
Link naar reactie
Sorry, sleutel wel gevonden...zat nog steeds in Hkey current user. Maar de sleutel bevindt zich onderaan Namespace en niet langs de rechter kant. Mag, hetgeen hier onderaan staat gewoon uitvoeren door op de sleutel onder Namespace te klikken ? Want als ik dat doe krijg ik een bijkomende lijn met "Nieuwe sleutel nr 1" Indien OK, moet ik hier dan opnieuw dezelfde sleutel invullen ? En dan staan er twee dezelfde sleutels onder elkaar...correct ? Klik met de rechtermuisknop op de registersleutel uit stap 3, wijs Nieuw aan en klik op Sleutel. Typ {645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E} en druk op Enter. Klik op de nieuwe sleutel {645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E} die u in stap 5 hebt gemaakt. Dubbelklik in het rechterdeelvenster op de vermelding (Standaard). Typ in het dialoogvenster Tekenreeks bewerken de waarde Prullenbak in het vak Waardegegevens en klik op OK. Sluit de Register-editor.
Link naar reactie
Mijn PC op het moment niet bij de hand, maar wat ik mij herinner is dat zoals je schrijft[quote:6df1a2fec1="tuurke"]de sleutel bevindt zich onderaan Namespace en niet langs de rechter kant.[/quote:6df1a2fec1] ook bij mij het geval is. Even gekeken op de PC waar ik nu mee bezig ben. [img:6df1a2fec1]http://i42.tinypic.com/favi1v.png[/img:6df1a2fec1] Ik denk dat met de registertweaks cq handmatig bewerken/toevoegen niets opschiet, sterker nog, niet nodig is. Ik mis soms de feedback op vragen. Als de Prullenbak op de één of andere manier corrupt is, zou je het volgende nog kunnen proberen. PC afsluiten. Netspanning eraf... echt de kabel eruit. Meerdere keren de drukschakelaar (Aan-knop) indrukken, of ingedrukt houden, zodat restspanningen zich kunnen ontladen. Enige minuten wachten, dan weer aansluiten en opstarten.
Link naar reactie
[quote:572e0e298d="tuurke"]nog steeds geen inhoud in de prullenbak...[/quote:572e0e298d]Dat is toch een duidelijke verbetering :wink: [quote:572e0e298d="tuurke"]ket icoontje prullenbak kan ik niet verwijderen.[/quote:572e0e298d]Die ene snelkoppeling "Prullenbak" is dan toch maar verdwenen. Het lijkt één april wel :roll: Geef eens feedback op de nog openstaande vragen. Test je het uit door (regelmatig) iets in de Prullenbak te dumpen?
Link naar reactie
Maar het icoontje van de prullenbak kan ik dus niet verwijderen... Als ik een bestand verwijder krijg het volgende scherm na dubbelklikken: [img:dfa005c28e]http://i41.tinypic.com/5agjg5.jpg[/img:dfa005c28e] Emails die verwijderd worden vanuit "Verwijderde items" zie ik niet verschijnen. Rechts klikken op het icoontje van de prullenbak geeft dit: [img:dfa005c28e]http://i43.tinypic.com/rt1b8y.jpg[/img:dfa005c28e] Maar als ge daarna alles verwijderd (leegmaken) vindt ge dus niets meer terug...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...