Ga naar inhoud

Bootlog in WinXP


Aanbevolen berichten

Ik werk met WinXP Prof SP3. Vanaf het begin dat ik deze laptop heb zie ik, na de opstart screens van Windows en nét voor de desktop, op het zwarte scherm een witte balk met tekst erin. Deze staat veel te kort op het scherm om te kunnen lezen. Nu hoopte ik met BOOTLOG, die, als ik me goed herinner, scherm na scherm laat zien, zodoende ook deze witte balk te kunnen lezen. In het F8 scherm staan de mogelijlkheden: - Debugging mode - Enable boot logging Het maakt niet uit welke ik kies, na de CR start Windows normaal op. Hoe krijg ik dat er weer scherm voor scherm (met de vraag om verder te gaan) zichtbaar is?? Of hoe zou ik op een andere manier die witte balk kunnen uitlezen? Het lijkt een foutmedling. perloc
Link naar reactie
[quote:2442f98d95="perloc"]BOOTLOG (..) Of hoe zou ik op een andere manier die witte balk kunnen uitlezen? [/quote:2442f98d95] Check daarvoor op de site van Microsoft artikel 315222 [url=http://support.microsoft.com/kb/315222]Een beschrijving van de opstartopties in de veilige modus van Windows XP.[/url] Een quote hieruit [quote:2442f98d95]Logboekregistratie bij opstarten inschakelen: kies deze optie om logboekregistratie in te schakelen wanneer de computer wordt gestart met een van de veilige opstartopties, met uitzondering van Laatste bekende juiste configuratie. De geregistreerde tekst wordt vastgelegd in het bestand Ntbtlog.txt in de map %SystemRoot%. [/quote:2442f98d95]
Link naar reactie
Dank voor antwoord! 1. Ik heb die file Ntbtlog.txt bekeken, maar die laat alleen maar zien welke drivers wél en welke drivers níet zijn geïnstalleerd. Geen aperte foutmelding in de file. 2. Ik heb ook het artikel gelezen. Die beschrijft de diverse optie's maar niet het gedrag, m.a.w. niet of na elke volgende stap (=vraag, zoals ik me uit vroegere opstart procedures herinner) het syteem wacht . Ik zal de opstartprocedure filmen (video) en zo het plaatje eruit vissen. Ik kom hierop terug. perloc
Link naar reactie
Na uitgebreid testen en op video gezet blijkt dat hij het alleen maar "doet" bij wakker worden uit Hibernate. De mededeling staat slechts 2 frames op het scherm, dus 2/25 seconde = 0.08 seconde. Bovendien onschuldig, er staat: (in kleine letters in het midden van het scherm) - Resuming Windows - Witte balk - For trouble shooting and advances startup option ......... press F8. perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...