Ga naar inhoud

Tweede systeempartitie verwijderen.


Aanbevolen berichten

Na twee jaar was mijn systeem zo vervuild en traag, dat een schone installatie van Windows XP nodig was. Ik heb het oude systeem intact gelaten en Windows XP nieuw geinstalleerd op een nieuwe partitie. Zo stond ik niet onder tijdsdruk om alles zo snel mogelijk weer draaiende te krijgen, maar kon ik rustig het nieuwe systeem opbouwen, terwijl ik de dagelijkse bezigheden nog via het oude systeem kon doen. Nu het nieuwe systeem compleet is heb ik het oude niet meer nodig en wil dat graag verwijderen (er staat niets op deze partitie dat ik nog wil bewaren). Alleen weet ik niet hoe. Op het internet vind ik geen voor mij duidelijke methode. Kunnen iemand mij vertellen hoe ik dit moet aanpakken? Bvd, Harry
Link naar reactie
Hallo, Ga naar start --> Configuratiescherm --> Systeembeheer. 1 Open Computerbeheer (lokaal). 2 Klik in de consolestructuur op Computerbeheer (lokaal), klik op Opslag en klik vervolgens op Schijfbeheer. 3 Klik met de rechtermuisknop op de partitie, dat u wilt verwijderen en klik op Partitie verwijderen. Woudje100
Link naar reactie
[b:6ffddc1735]EN MAAK, VOOR JE BEGINT TE ROMMELEN, OM TE BEGINNEN EERST EEN IMAGE VAN DE (GOEDE) PARTITIE!!![/b:6ffddc1735] perloc P.s. die kun altijd dan nog gebruiken om, als het mis is gegaan, je hele HD na opnieuw ingedeeld te hebben, terugzetten als de C: partitie. Een goed image-maker doet dat keurig voor je!
Link naar reactie
Er zijn een aantal gegevens die je moet hebben voordat je kan beginnen. Welke partities heb je op welke schijven staan? Wat zijn de partites waar nu XP_1 en XP_2 op staan? Als je doorgaat met alleen de partitie verwijderen waar XP_1 op staat zal XP_2 nooit opstarten. Heb je 1 schijf met 2 partities of 2 schijven met elk 1 partitie? Windows start alleen maar op van een partitie die actief is. Kan je aangeven hoe de schijven bij jou ingedeeld zijn? Groet, Ben
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Harry, Sorry voor mijn late reactie op je mailtje. WinXP_1 staat op een partitie, dit zal waarschijnlijk de eerste partitie op de schijf zijn. Heb je WinXP_2 op dezelfde schijf gezet? Of staat WinXP_2 op een andere schijf? Dit kan je te weten komen door met de rechter muis op Mijn Computer te klikken en te kiezen voor "Beheren" Daarna moet je kiezen voor "Schijfbeheer" Dit moet ik wel weten voor een oplossing. Groet, Ben
Link naar reactie
partition wizard home edition zou wel eens het antwoord kunnen zijn, het is gratis en doet wat het moet doen, je bent er namelijk niet alleen met de partitie verwijderen, tenminste als je deze ruimte wil toewijzen aan een andere partitie. De andere meest simpele oplossing is Formateren, kies de juiste schijf rechtsklik en kies Formateren, bedenk wel dat alles dan ook echt weg is! Het bovenstaande programma bied je de mogelijkheid om deze ruimte toe te wijzen aan een andere partirtie. Groetjes, dilbert.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...