Ga naar inhoud

Opstarten lukt niet


Aanbevolen berichten

Hallo, Paar dagen geleden had ik opeens een virus op m'n pc (dr guard kent iemand misschien wel, vrij iritant). Dus ik de pc uitzetten (aan/uitknop), waarna hij opnieuw opstarte en het bekende zwarte scherm kwam met daarop de opties, normaal opstarten, veilige modus etc. Nu heb ik alle opties geprobeerd maar bij geen van allen start hij op, er komt telkens een zwart scherm. Weet iemand een manier om dit scherm te omzeilen? ik heb al geprobeerd m'n harddisks los te koppelen en 'm dan op te starten, maar dit lukt of course niet omdat hij dan geen boot device heeft. Mvg
Link naar reactie
[quote:8a834477f2="Dirkiej"]Windows xp home edition sp2 kan ik er iets aan doen als ik harddisk aan m'n andere pc aansluit? of alleen belangrijkste zooi eraf halen en dan opnieuw installeren? (doe dit liever niet of course :P)[/quote:8a834477f2] dat kan je doen . maar je kan ook de xp cd er in proppen en dan R voor reparatie kiezen
Link naar reactie
ik vind dat toch wat kort door de bocht. m.i. moet je altijd eerst je data veilig stellen! en je moet de juiste procedure kiezen: laat de installatie-cd zijn werk doen alsof je xp opnieuw wilt installeren (sla dus de eerste keer de reparatie-optie over). later ontdekt het installatieprogramma dat er al een xp is geïnstalleerd, en pas dan kies je voor de reparatie-optie
Link naar reactie
bsa100 stelt voor: "maar je kan ook de xp cd er in proppen en dan R voor reparatie kiezen" Terecht, maar ik denk dat Dirkiej niet weet dat je dan eerst in je bios de cd/dvd speler als eerste moet instellen, dus ipv je hdd. Bij het opstarten zoek hij dan eerst in dat station of er een opstart medium inzit en daar dan meer verder gaat. Om in je bios te komen moet je in de meeste gevallen op de esc knop klikken, die info komt meestal in beeld, maar het kan best zijn dat je zover niet eens komt en direct al met een zwart scherm geconfronteerd wordt.
Link naar reactie
bedankt voor de reacties, Met oké dat ga ik even doen bedoelde ik eigenlijk d.m.v. de windows cd 'm te repareren. Ik ben niet achterlijk en weet hoe ik in de bios kom en de boot sequence aanpas :P Ik ga voor de zekerheid eerst eventjes belangrijkste spullen veilig stellen op m'n andere pc. Als er zich nog problemen voordoen meld ik het :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...