Ga naar inhoud

Processen verwijderen Windows 7


Aanbevolen berichten

Hi, Als ik in mn taakbeheer gaat en vervolgens naar processen dan zie ik echt een hele hoop programma's mee draaien. Nu wil ik het liefst zo veel mogelijk verwijderen zonder dat het schade opleverd aan mn computer. Ik heb toendertijd wel gekozen voor een update ipv een nieuwe installatie van Vista naar Windows 7. Misschien kan dat er mee te maken hebben? Weet iemand een tool of tips die ik kan gebruiken? Mn computer is een jaar oud model Sony Vaio VGN-FW11E. Alvast bedankt.
Link naar reactie
Windows gebruikt heel veel processen standaard. Je zal moeten weten wat die processen doen voordat je ze uitschakeld. Bovendien kunnen er ook andere programma's zijn die allerlei processen hebben draaien zoals Virusscanners, backupprogramma's enzovoort. http://www.sevenforums.com/performance-maintenance/27773-what-service-process-can-i-disable.html Op mijn XP pc waar ik nu mee werk draaien geloof ik wel 50 processen.
Link naar reactie
Het verwijderen c.q. uitschakelen van processen is alleen aan te raden als je weet waar je mee bezig bent. Weet je exact wat elk proces doet? Weet je waar het bij hoort en welke andere processen of programma's ervan afhankelijk zijn? Het uitschakelen van een essentieel proces kan resulteren in een kreupel dan wel onbruikbaar OS. Nu zijn een aantal processen wel beveiligd tegen abusievelijk uitschakelen maar dit geldt niet voor alle processen. Weet dus wat je doet voordat je eraan begint!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...