Ga naar inhoud

Doorkoppelen van getallen Excel


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik weet niet of doorkoppelen het goede woord is maar ik wil het volgende. Ik moet een bepaalde opdracht uitrekenen. Hiervoor moet ik een rekensheet opstellen. Ik heb een sheet opgesteld, maar het laatste lukt mij niet. Ik heb het volgende gedaan: -Een tabel gemaakt waarin de lengte maten in kunnen worden gevoerd. Ook is er een data validition aanwezig. Zo'n pijltjes menu. Daar kun je level 1, level 2 tot en met level 15 selecteren. De level 1 heeft een bepaalde waarde X. Level 2 heeft een waarde Y etc. De levels staan in kolom B. En de waardes in kolom D. Vervolgens heb ik een formule gemaakt waarin de gegevens uit de tabel worden ingevuld. Nu wil ik het volgende. Ik wil dat je met de data validition (dus je klikt op de pijltje en je selecteert de juiste level, bijvoorbeeld level 2, dat dan waarde Y in de formule wordt gebruikt. Ik heb al gezocht op google, maar kon hierover niets vinden. Wie weet hier iets meer over? Groetjes
Link naar reactie
Lijkt me een klusje voor de formule [url=http://www.zowerktexcel.nl/functies/de-functie-verticaal-zoeken/]verticaal zoeken[/url] Stel in A1 heb je je keuzeveld en in B1 wil je de bijbehorende waarde, dan zet je in B1 een formule in de trend van: =vert.zoeken(A1;B:D;3;0) Vervolgens kan je bovenstaande formule aanvullen met de berekening die je er mee wilt uitvoeren.
Link naar reactie
Bedankt PS, dit is zeker een handige tool, maar hiermee heb ik het probleem nog niet verholpen! Ik ben misschien wat onduidelijk geweest. Hier nogmaals wat mijn bedoeling is. Ik heb een tabel gemaakt waarin parameters moeten worden ingevoerd. Deze zijn nodig om de formule in te kunnen vullen. In de formule moet je ook een bepaalde hoogte invullen die kenmerkend is voor elke level. Level 1 heeft een hoogte van 33 Level 2 heeft een hoogte van 170 Level 3 heeft een hoogte van 240 Dit zijn vele meer levels, dus heb ik die in een tabel verwerkt. Ik heb dus een data list gemaakt en al de levels ingevoerd. 1-100. Zo kun je makkelijk en snel de level opzoeken. Wat excel nu alleen moet doen, is om de hoogte bij die level op te zoeken. Dus de gebruiker kiest level 3. Excel voert 240 in de formule in. Doorverwijzen.. Misschien kan het ook wel met het verticaal zoeken PS, maar dan heb ik het verkeerd begrepen. Bedankt in ieder geval.!
Link naar reactie
Kan idd gewoon met de door mij aangegeven verticaal zoekenformule verder uit te breiden met je berekening. Dus stel dat de berekende hoogte met een prijs in cel X1 zou moeten worden verhoogd om maar wat te noemen: =(vert.zoeken(A1;B:D;3;0))*$X$1 Of stel dat je een berekening wilt als de hoogte >100: =als((vert.zoeken(A1;B:D;3;0))>100;c1*d1;"WAARDE <100")
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...