Ga naar inhoud

Ico's in Windows 7


Aanbevolen berichten

Ook in Windows 7 is het kommer en kwel m.b.t. ico's. In de systray, op het bureaublad, bij favico's in Favorieten in IE, etc. Wat voorbeelden: - Vaak "verversen" van favico's: defaultico's worden dan vervangen door de bijbehorende favico. Die opbouw is dan zichtbaar en gaat traag. - Onjuiste ico's in Conf.scherm>Systeemvakpicto's. Bijvoorbeeld een Netwerkico bij Java, een luidsprekertje bij Windows Live Mail. Wordt het bijbehorende progje gestart, dan wordt het wel weer rechtgezet, maar 't is wel irritant. - Een Netwerk pictogram dat soms afwezig is na een systeemstart. Een herstart moet dit dan weer oplossen. - Bij een systeemstart is vaak een (trage) opbouw te zien van desktopicons; d.w.z. de default ico'tjes worden dan vervangen door de "goede". Ik heb me suf gezocht, maar kan niet ontdekken of een register subsleutel "Max Cached Icons" met een verhoogde waarde ook bruikbaaar is in Windows 7 en heb evenmin een idee of het verwijderen van IconCache.db een oplossing is.... Iemand die meer weet?
Link naar reactie
[quote:5d2e53dc01="lion"]Niemand die weet of die sleutel "Max Cached Icons" ook in 7 toegepast mag en kan worden[/quote:5d2e53dc01] Bedoel je dat je het nog niet uitgeprobeerd hebt? In ieder geval vond ik over [b:5d2e53dc01] Max Cached Icons [/b:5d2e53dc01] een uitgebreid Engelstalig artikel, waar wellicht iets bruikbaars in staat. [url=http://www.experts-exchange.com/articles/OS/Microsoft_Operating_Systems/IconCache-Max-Cached-Icons-DataType-Reverting-Incorrectly-from-STRING-to-DWORD-SOLUTION.html]IconCache: Max Cached Icons DataType Reverting Incorrectly from string to dword[/url]
Link naar reactie
[quote:fb6f3f5b42="lion"] Feit waar ik een beetje mee zit, is dat ik bij Microsoft (ook bij Technet) nergens kan achterhalen of deze actie ook bij 7 toegepast mag en kan worden. [/quote:fb6f3f5b42] Dat artikel is inderdaad aan de "zware" kant. Maar er staat de volgende zin in [quote:fb6f3f5b42] That said, this little bit of code is basically harmless, and should work on any version of Windows... 95 thru Windows 7. (Wellll... Your mileage may vary if you are using really old versions I could not test on... if you do run into a wrinkle you should be able to iron it out with a little added Googling if need be.)[/quote:fb6f3f5b42] Maar dit geeft inderdaad geen 100% garantie.
Link naar reactie
[quote:48cb0d14d7="jolo"]Maar dit geeft inderdaad geen 100% garantie.[/quote:48cb0d14d7] Dus is voorzichtigheid de moeder van de porseleinkast.... :wink: Nou meen ik ergens gelezen te hebben dat de default grootte (4096 in XP) voor die iconcache naar 8192 in 7. Als je naar de grootte van IconCache.db gaat kijken, zou dat wel eens kunnen kloppen. Ik zag laatst op een ander 7 systeem een db staan van meer dan 12 Mb; ik neem aan dat in zo'n geval van "corruptie" sprake zal zijn.... Even aankijken dus maar....
Link naar reactie
Niet relevant v.w.b. een goede werking van Win 7, maar toch interessant: Windows besluit om items met pictogrammen in het Conf. scherm onderdeel "[u:42a508de8a]Systeemvakpictogrammen[/u:42a508de8a]" welke 1 week niet gebruikt zijn, op te ruimen. Voorbeeld: de laatste Windows Update (met nieuwe updates) dateerde van 12/03 in mijn geval. Vanavond, exact 1 week later, is dit Windows Update icootje uit de lijst verwijderd. Microsoft logica?
Link naar reactie
Ook dit laatste verhaal moet ik herroepen: Windows heeft opnieuw besloten om een aantal onjuiste pictogrammen (in "Systeemvakpictogrammen") bij sommige items te plaatsen. Zoals (voorbeeld) een luidsprekertje bij Windows Live Mail. Dit gedoe geldt alleen voor niet actieve toepassingen. Alles wat actief is, behoudt een correct ico'tje. Als een niet actieve toepassing geactiveerd wordt, wordt een juist pictogram gebruikt. Tot de volgende Windows sessie...... Maar het kan nog gekker: Zo had ik vandaag een situatie waarbij alle .pdf files in Windows Verkenner niet van een Adobe PDF pictogram waren voorzien, maar van een .zip file ico.....!! Met een dubbelklik werd-ie wel netjes geopend in A. Reader. Dat wel... Het protocol is dus niet gewijzigd. En even later waren alle icootjes in die PDF map weer keurig veranderd in de juiste exemplaren. Windows 7 beter dan XP? Misschien weer een tikkie stabieler, maar zo dement als een deur als het om die hele pictogramhuishouding. Ook op andere 7 systemen zie ik op dit gebied vreemde dingen, maar het verbaast me dat ik hier in dit forum geen draadjes hierover aantref... :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...