Ga naar inhoud

partitie te klein voor software, na vista installatie


Aanbevolen berichten

Eindelijk heb ik mijn vista opnieuw geinstalleerd, na heel wat uurtjes. En nu heb ik opeens geen ruimte meer om een programma te installeren. Windows is op partitie D geinstalleerd, welke een inhoud heeft van 9,99 GB. Voorheen had ik (met allemaal grafische software) zeker zo'n 3 a 4 GB over en nu heb ik niet meer dan een virusscanner en itunes er op staan en 6,5 MB over... Op de partitie zie ik een Gebruikers, Program files, sources en Windows map. De Windows map heeft een inhoud van 7,80 GB. Hierin zie ik een mapje 'system 32' met zo'n 2.28 GB en een mapje 'winsxs' met zo'n 3.16 GB. Verder zit er niet echt veel in de andere mappen. Ik heb op internet gezocht naar programma's die overbodige systeem bestanden kunnen verwijderen, maar ik kom daar niet uit. Ik heb echt geen idee. Kan iemand me hier mee helpten. Ik kan helemaal niets met mijn computer :cry: THANKS!
Link naar reactie
wat ben ik windhoos Vista zat zeg. Inmiddels Vista al 3 keer geinstalleerd. Er is een probleem met de windows updates. Elke keer weer krijg ik de melding dat het installeren ervan is mislukt. Nu heb ik die windows update al zeker weer 3 uur lopen. Hij is nu nr 70 van 102 updates aan het installeren. Althans dat geeft hij aan. Aan het eind krijg ik waarschijnlijk weer een melding dat het niet is gelukt of dat de meesten niet zijn gelukt. Het probleem is dat ik amper een programma kan installeren. Bij bijna alles wat ik probeer krijg ik een foutmelding. En mijn computer geeft aan dat het met die updates te maken heeft... Wat een knudde besturingssysteem, echt triest. :cry: Hele weekend ermee bezig en ik kan helemaal niets op mijn computer. Webdesign, fotografie.. forget it. Heeft iemand een tip wat ik kan doen om dit verschrikkelijke systeem normaal werkende te krijgen?
Link naar reactie
[quote:510f09e2c9="ampie"]Ik ken niemand die positief is over Vista.. en ik heb zoveel meer ellende gehad met dit systeem ten op zichte van XP. Als ik hem formateer, dan haal ik vista eraf. Dan kan ik toch helemaal niets meer?[/quote:510f09e2c9] dus je probeert steeds vista over vista te installeren . dan is het niet gek dat je disk vol loopt . en als jij vind dat er niks positiefs is te melden over vista . waarom dan steeds jammeren dat het niet lukt . ik had die dvd allang in de hoek gesmeten . en de overstap gemaakt naar xp of van mijn part millennium .
Link naar reactie
Hiervoor had ik XP en dat was echt heel eenvoudig. Cdtje erin en een half uur later was de installatie klaar en werkte het allemaal. Dat installeerde ik ook gewoon over het oude heen. Vista is nieuwer en nu gaat dit opeens niet meer en duurt het ook nog eens veeeel langer. Dus ja, daarom begrijp ik niet goed waarom dit niet normaal werkt. Waarom wordt het oude systeem niet gewoon verwijderd. Er wordt ook gemeld dat het oude systeem en bestanden etc. in een map 'windows.old' wordt geplaatst en dit gebeurt gewoon ook. Waarom wordt dit zo aangegeven, terwijl het systeem helemaal niet goed kan werken? Ik zou heel graag Windows 7 willen, maar ik ga dit echt niet apart aanschaffen. Kost klauwen met geld. Daarnaast vraag ik me af hoe lang mij laptop nog leeft, die ook al evenveel kuren vertoont als vista zelf. Maar moet ik nou de partitie formateren? Valt mijn computer dan niet uit, wanneer er helemaal geen besturingssysteem meer op staat?
Link naar reactie
Thanks voor je duidelijke antwoord. Ik heb nu ook een site gevonden waar wordt uitgelegd hoe je vista opnieuw moet installeren. Ehm.. drivers he.. Ik weet waar ik de driver voor het aansluiten van mijn mobiel vandaan kan halen. En vista geeft na installatie aan dat ik een driver moet downloaden voor de videokaart als ik het goed heb. Maar waar je heb verder drivers voor nodig? En een chipset?? Virus programma. Dat weet ik. Dat is een van de weinige software die wel wil installeren.
Link naar reactie
[quote:4d6a282e48]In het laatse geval kiest u er voor het oude besturingsysteem te behouden en Windows Vista er 'naast' te installeren. Een zogenaamd Dualbootsysteem. Dus één computer met twee (verschillende) besturingssystemen.[/quote:4d6a282e48] Gevonden op windowscorner.com. Ze formateren niets en installeren het nieuwe vista, terwijl de oude bewaard blijft. Precies zoals ik dat heb gedaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...