Ga naar inhoud

partitie probleem


Aanbevolen berichten

Goeiedag iedereen, Een vriend van me heeft op zn laptop een hdd van 320 GB. Windows Vista Ultimate 64 bit. Nu is is dit verdeeld in een C drive ( 25 GB) en een E drive ( ongeveer 250 GB ofzo) Windows was ff gecrashed, nu je opstart krijg je een bericht dat de documenten van de gebruiker niet meer op de E drive is. Er moet gechecked worden of de drive is goed aangesloten of ergens anders is in het netwerk ofzo...en blah blah.....Boven zie ik iets van ''Location not Available'' Nu als ik ga naar My computer zie ik geen E drive meer waarop alle data was. Als ik naar Disk Management ga dan zie je de drive daar wel ter grote van 250 GB, maar geen drive letter. Wat is er gebeurt, wat kan ik doen om dit in de goede staat te krijgen? Er is toch geen data verloren gegaan?
Link naar reactie
Als ik naar disk managment ga, dan zie ik C: en een partitie zonder letter van 252.68 GB. Dit is de 2e partitie met alle data. Dit moest de E: drive zijn. Hij is wel blauw gekleurd aan de bovenkant( een balkje) System restore wilt niet werken, ik doe t ook met mn windows cd. En o ja, Als ik rechtsklik op de 252.68 GB partitie in disk managment en klik op Change Dive Letter and Paths...dan krijg ik dit: The operation failed to complete because the Disk Managment console view is not up-to-date. Refresh the view by using the refresh task. If the problem persists close the Disk Management console then restart Disk Management or restart the computer. Als ik refresh of restart lukt t niet. Wat nu. In My Computer zie ik nog steeds alleen de C partitie maar geen E partitie. Die is verdwenen. Alleen in Disk managment zie ik hem wel.
Link naar reactie
Maak eerst een kopie/image van de hele schijf... of heb je een backup van alles? Als je geluk hebt is alleen de partitetabel beschadigd, Windows CD er in en herstellen (zoek in het forum is vaak voorbij gekomen). als je pech hebt dan is er veel meer beschadigd, de reden waarom waarschijnlijk de pc crashte..... Daar heb je recovery software voor nodig, als het al lukt.... ook daarvoor: zoek in het forum is vaak voorbij gekomen, gaan we niet meer overtypen.... :wink: Geen beginnersklus, je moet behoorlijk goed weten wat je doet anders ben je alles kwijt...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...