Ga naar inhoud

Windows 7 probleempje


Aanbevolen berichten

OP mijn bijna 1 jaar oude Asus Laptop hen ik Windows 7 geïnstalleerd. C-schijf geformatteerd, dus een geheel 'verse' installatie. Nu komt het regelmatig voor dat een programma er zonder enkele aanleiding er plotseling (tijdelijk) de brui aan geeft. Op de bovenste regel, waar de programma naam staat komt dan tussen haakjes de melding (reageert niet) te staan. Vaak gebeurt het bij Firefox maar het gebeurt ook regelmatig bij b.v. Excel. Je kunt dus niet stellen dat een bepaald programma de veroorzaker is. Het gehele scherm wordt dan licht van kleur, het zandlopertje (rondje) draait, en na meestal ongeveer en minuut 'herpakt' programma zich en kun je weer verder werken. Het vreemde is dat ik dit euvel bij meerdere mensen aantref, ook die een nieuwe kant en klare W7 pc hebben aangeschaft. Herkent iemand dit probleem, en nog liever: is er iemand met een oplossing?
Link naar reactie
Ik heb wel wat andere zottigheid meegemaakt in 7 (32), maar het genoemde gelukkig niet (knock on wood)..... Je meld dat het niet programma afhankelijk is. Toch zet ik daar vraagtekens bij, temeer omdat je zelf al Firefox en Excel noemt als regelmatige boosdoeners. Zelf gebruik ik IE ( 8 ) (nog steeds tot tevredenheid) en Office2007. Excel gebruik ik compleet met macro's, Access idem. Nog niets geks tegengekomen, behalve het feit dat Office2007 bepaalde VB instructies (overgenomen uit Office2003) ineens niet meer bleek te herkennen, zodat ik wat aan het verbouwen moest... :evil:
Link naar reactie
Beide heren bedankt voor de reactie. Het betreft de 32 bits versie. De programma's in compatibiliteits modus draaien lijkt mij niet echt een oplossing. Dan kan ik beter terug XP of Vista installeren denk ik. Want zoals gezegd betreft het geen bepaalde programma's. Dat ik FF en Excel noemde was meer toeval omdat ik die twee veel gebruik. Ik had er ook Word, Thunderbird, Belastingaangifte, Total Commander, CCleaner enz. bij kunnen zetten. En er zullen er ongetwijfeld meer zijn maar de progs die je het meest gebruikt vallen natuurlijk het eerste op. In eerste instantie verdacht ik ook FF maar terug naar IE bood geen oplossing. Ook de klacht i.c.m. Asus heb ik niets over kunnen vinden op internet. Kennelijk ben ik dus een van de weinigen met dit euvel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...