Ga naar inhoud

Verschil in resolutie


anoniem

Aanbevolen berichten

Betreft een groot aantal XP PC's in een [u:30025200c4]netwerk[/u:30025200c4]. Ondanks het feit dat het exact dezelfde PC's betreft met dezelfde grafische kaart, dezelfde monitoren, dezelfde instellingen (ook BIOS!) en hetzelfde (gebruikers)profiel is geladen, zijn er monitoren die een duidelijk andere resolutie weergeven. Ingesteld is 800*600, hetgeen bij de meeste ook wel (visueel) klopt, maar een enkel zwart schaap laat dan 1024*768 zien..... Ik heb geen idee waar ik dit nog zou kunnen zoeken en allerhande (meest Windows) hulpsoftware erop los gelaten, maar kom geen steek verder. Iemand...???
Link naar reactie
Ondanks dat je meldt "dezelfde instellingen", zou je toch (nogmaals) op de site van Microsoft artikel 307960 [url=http://support.microsoft.com/kb/307960]Resources for troubleshooting display problems in Windows XP[/url] willen doorlopen? Of eventueel het Nerderlandstalige artikel 307960 [url=http://support.microsoft.com/?scid=kb%3Bnl%3B307960&x=10&y=10]Bronnen voor het oplossen van beeldschermproblemen in Windows XP.[/url] Zodat je stap voor stap het resultaat hiervan kunt melden. Heeft het onlangs wel goed gewerkt? Zodat je eventueel een herstelpunt zou kunnen terugzetten.
Link naar reactie
Ik heb de door jou vermelde linken even kort doorlopen, maar iets bruikbaars lijkt er niet bij te zitten. Helaas.... Desondanks zal ik ze vandaag of morgen nog even in detail doornemen. Wat betreft "dezelfde instellingen" kan ik je nog wel wat meer vertellen: - het verschijnsel doet zich voor op een beperkt aantal systemen - die systemen zijn EXACT gelijk, zelfde geheugen, grafische kaart, etc. - er is een zelfde image gebruikt (dus zelfde drivers en instellingen) - monitoren zijn gelijk, evenals de instellingen En toen werd mij gevraagd om dit op te lossen, maar ik kom geen hout verder.... :? De instelling MOET dus 800*600 zijn, maar start bij een aantal systemen met 1024*768. Maak ik de instellingen gelijk aan elkaar (dus beide ofwel 1024*768, ofwel 800*600) dan lijkt het ogenschijnlijk een gelijkwaardig beeld op te leveren. Schijn bedriegt, want b.v. de grootte van invoervelden zijn toch weer licht afwijkend. Het enige waar ik nog eens in kan duiken, is misschien een gebruikersprofiel dat op een of andere wijze om zeep wordt geholpen. Ik neem aan dat er in een gebruikersprofiel een instructie zal zitten v.w.b. de beeldresolutie....(?)
Link naar reactie
[quote:8bc86957cc="a.tip"]Kun je op zo'n computer met 1024*768 de resolutie veranderen (rechts klikken op bureaublad, etc.) naar 800*600? Zo ja, verandert deze de volgende keer vanzelf weer terug?[/quote:8bc86957cc] Da's inderdaad het geval. Je wijzigt 'm, maar de volgende keer (volgende start) heeft-ie zich weer bedacht.... :?
Link naar reactie
An intelligent reply.! Misschien eens kijken op de computer met de hoge resolutie, op buro blad rechtsklikken>eigenschappen voor beeldscherm>instellingen. Hier kun je aanklikken of je meerdere beeldschermen hebt. Mijn laptop staat op 2 beeldschermen, de eerste op 1024x768, als ik nu naar het tweede ga ( klik), dan verspringt hij naar een lagere resolutie. Dus op jouw eigenwijze computer, moet je het tweede scherm aanklikken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...