Ga naar inhoud

Desktop ico's in Win 7


anoniem

Aanbevolen berichten

Windows 7 blijft me verbazen. In tegenstelling tot wat ik gehoopt had toch nog te vaak in negatieve zin: Net als bij XP heb ik een riedeltje icoontjes op de desktop aan de rechterzijde van het scherm geparkeerd. (Ik heb geen gadgets ingesteld). Het betreft hier wat snelkoppelingen naar niet dagelijks gebruikte technische zaken. Om zeer duistere redenen vindt Windows dat-ie soms na een start deze ico'tjes in een rechte lijn onder elkaar moet zetten en mijn eigen rangschikking dus overhoop gooit. De collega ico's ter linkerzijde worden met rust gelaten. Heeft e.e.a. toch iets te maken dat deze ruimte door Windows is gereserveerd voor eventuele gadgets, of zie ik iets over het hoofd? :?
Link naar reactie
[quote:b5c4c57541="lion"]Windows 7 (..) Om zeer duistere redenen vindt Windows dat-ie soms na een start deze ico'tjes in een rechte lijn onder elkaar moet zetten en mijn eigen rangschikking dus overhoop gooit. [/quote:b5c4c57541] Ik heb hier Windows 7 Home Premium op mijn laptop. Waarvan ik nog niets veranderd heb aan de desktop instellingen. Als test heb ik twee iconen van de linkerzijde verplaatst naar de rechterzijde. Eerst onder elkaar. Reboot > iconen bleven staan. Dan naast elkaar. Reboot > iconen bleven eveneens staan. Zou het kunnen zijn dat je zelf iets gewijzigd had, aan je desktop instellingen? Of is het gewijzigd, na de installatie van een (incompatibel) Windows 7 applicatie? Check voor eventuele suggesties op Microsoft answers [url=http://social.answers.microsoft.com/Forums/en-US/w7desktop/thread/f6aeb3ae-17cb-4336-bef8-08a68d6a6dd0]Windows 7 desktop icon's keep moving.[/url]
Link naar reactie
Interessant artikel, dat wel, maar niet van toepassing op mijn situatie. In mijn geval betreft het incidenten; lang niet na iedere koude- of warme start. Sterker nog: er kunnen diverse starts voorbij gaan [u:002822344b]zonder[/u:002822344b] dat e.e.a. zich voordoet. En, bovendien, als het gebeurt, dan alleen ter rechterzijde..... :roll: :roll: Misschien kom ik er een keer bij toeval achter... :?
Link naar reactie
[quote:d18ba5c48e="lion"]Interessant artikel, dat wel, maar niet van toepassing op mijn situatie. In mijn geval betreft het incidenten; lang niet na iedere koude- of warme start. [/quote:d18ba5c48e] Als het probleem zelfs niet consequent gebeurd, is het moeilijker om te reproduceren. Het enige wat ik nog kon vinden ging over [url=http://www.vistax64.com/vista-performance-maintenance/85428-sometimes-after-reboot-als-desktop-icons-re-arranged.html]Vista - Sometimes after Reboot als Desktop Icons are re-arranged.[/url] Waarin de TS als oplossing, terugging naar Windows XP. Het lijkt erop dat ik je met dit Windows 7 probleem, niet verder kan helpen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...