Ga naar inhoud

Windows 7 installatie vraag


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn broer heeft dus gisteren Windows 7 geinstalleerd, hij heeft een Packard Bell PC, tijdens de installatie stonden er 2 partities, 1 was een backup van 7-8gb, waarschijnlijk de recovery partitie van Packard Bell, en de ander was 220gb en die was SYSTEEM genaamd. Hij heeft Windows 7 op de 220gb schijf geinstalleerd en deze had een oude versie van Windows gedetecteerd, dat klopt dus want daar stond XP op die hij standaard bij die pc kreeg. Die schijf dus geformateerd en daarna Windows 7 erop gezet. Alles ging goed met installatie etc. maar als hij zijn pc opstart krijgt hij het Windows dual-boot scherm waarbij hij de keuze heeft tussen een oude Windows versie opstarten, Windows 7 opstarten of Windows XP herstellen. Mijn vraag, komt dit door die Packard Bell partitie en kan je deze gewoon formateren/verwijderen en dat dan ook het keuzescherm verdwijnt bij het opstarten? Alvast bedankt ;-)
Link naar reactie
het verwijderen van de recovery lost je probleem niet op. Ga in windows 7 naar start - uitvoeren -type msconfig en ga naar het tabblad 'computer opstarten' en stel daar windows7 in als standaard. Zet de timer op 1 of 2 seconden en klik toepassen daarna afsluiten en je computer opnieuw opstarten , hij moet dan 2sec de keuze laten zien en dan doorstarten in windows 7 zonder dat je iets doet. Succes.
Link naar reactie
Nieuwe wending, ik had hem opgebeld hierover en wat te doen en wat blijkt, er staat in het boot menu van msconfig alleen Windows 7. Die 2de partitie van 7-8gb blijkt na inspectie ook leeg te zijn. Maar hij gaf wel aan dat hij een Windows.old heeft op de C schijf wat dus een backup die tijdens de Windows 7 installatie is gemaakt is van de Windows xp die hij erop had staan hiervoor. Zou dit die dualboot scherm kunnen verklaren, en kan je deze map veilig verwijderen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...