Ga naar inhoud

Windows 7 en virtuele cd drives


anoniem

Aanbevolen berichten

Afgezien van de vele compatibiliteitsproblemen bij Windows 7 met programma's die op Windows XP probleemloos werken, blijkt nu ook de virtuele cd drive niet optimaal te werken. Bij het mounten aan deze virtuele cd drive van images van software die vragen om de originele cd-schijf in de lezer te plaatsen, vindt het programma blijkbaar de image niet en blijft vragen naar de originele cd-schijf. Bij XP volstond het de image te mounten aan de virtuele drive om de image uit te voeren. Daarentegen worden images in verschillende bestandsformaten van videobeelden wel probleemloos gemount. Ben ik het spoor bijster of is dit een middel van Windows om gebruik van illegale software tegen te gaan?
Link naar reactie
Ik heb zopas Deamon Tools gedownload en uitgeprobeerd, maar het programma reageert identiek als Alcohol 120. Bij het mounten van images van films wordt probleemloos het afspelen gestart. Betreft het een image van software, dan wordt de .exe van het installatieprogramma van de desbetreffende software gestart en wordt het programma niet uitgevoerd.
Link naar reactie
Helemaal niet. Het zijn legale schijven. Ik maak images van zowat alles, ook van eigen videobewerkingen. De images staan op de HD en ik gebruik ze voor afspelen of branden. Zo ook voor sommige programma's die op de computer zijn geinstalleerd en bij het runnen vragen naar invoering van de originele dvd-schijf. Onder XP was de image aan een virtuele schijf gemount en ik hoefde maar de virtuele schijf aan te klikken om het programma te doen draaien. Makkelijk, vlug en je hoeft niet te zoeken naar de originele schijf. Nu dus niet meer. Ik vermoed dat zoiets niet meer mogelijk is. Waarschijnlijk gebeurd die tactiek, waarbij een virtuele schijf wordt gemound ipv de originele veel wordt gebruikt bij spellen. Ik weet dat niet, want ik heb geen computerspellen. Ik vind het dan ook raar dat er zo weinig respons komt op mijn vraag uit die hoek.
Link naar reactie
Had je dan wel gecheckt of die applicaties compatibel zijn met Windows 7 op [url=http://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-7/en-us/default.aspx]Windows 7 Compatible Center?[/url] Omdat het om oude software gaat die onder XP draait, wordt het wellicht tijd om upgrades aan te schaffen. Of als je die Windows 7 geïnstalleerd had op een oude PC, waarop origineel XP draaide, kun je beter teruggaan naar XP. Want dat soort PC's hebben toch geen voordeel met Windows 7. Over eventuele problemen met Virtual CD/DVD-ROM software, is me niets bekend. In ieder geval is [url=http://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-7/en-us/Details.aspx?type=Software&p=Alcohol%20120%25&v=Alcohol%20Software&uid=1&pf=0&pi=0&s=Alcohol%20120&os=32-bit]Alcohol 120%[/url] compatibel met Windows 7. Eventueel zou je het nog kunnen proberen met applicatie [url=http://www.magiciso.com/tutorials/miso-magicdisc-overview.htm]MagicDisc.[/url]
Link naar reactie
Jawel, de applicatie is compatibel met Windows 7. De originele schijf draait probleemloos op het systeem, een gloednieuwe i5 PC. En dat is het nu juist: de originele schijf en de image ervan draaien zonder problemen onder XP. Onder Windows 7 draait de originele schijf ook, maar de image ervan niet meer. Aan de image zelf ligt het zeker niet. De images van videobeelden die ik met verschillende programma's heb aangemaakt, werken perfect. U zult zich nu misschien afvragen wat dan eigenlijk het probleem is, als ik de originele schijf kan draaien. Jazeker, maar ik wilde enkel weten of dat een ingebakken nieuwigheid is van Windows 7.
Link naar reactie
[quote:0b8d18ed47="WeeBee"](..) maar ik wilde enkel weten of dat een ingebakken nieuwigheid is van Windows 7. [/quote:0b8d18ed47] Ik heb daarover in ieder geval niets kunnen vinden. Waarom zou de oorzaak bij Windows 7 moeten liggen. Want je gebruikt toch geen Microsoft virtual drive software. Verder zou je inderdaad de door Bioflap voorgestelde Virtual CloneDrive kunnen proberen. Hierover staat enige info op de site van How-To Geek [url=http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/mount-an-iso-image-in-windows-vista/]Mount an ISO image in Windows 7 or Vista.[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...