Ga naar inhoud

Dualboot Vista/Windows 7


anoniem

Aanbevolen berichten

als je engels kunt: [url]http://www.sevenforums.com/installation-setup/8311-dual-boot-ext-hard-drive.html[/url] Anders even vertalen met [url=http://translate.google.com/#]Google Translate ofzo[/url] Het kan dus niet zo, maar wel als je m eruitschroeft.... Sowieso zijn harde schijven niet meer zo duur, n kleine kun je vast zo [url=http://www.marktplaats.nl/] op de kop tikken.[/url] succes :wink:
Link naar reactie
Dank voor je reactie. Ja, een grotere HD is natuurlijk het handigste. Ik heb alleen een pc waarop Vista al geïnstalleerd was toen ik hem kocht. Ik heb dus geen dvd met Vista erop. Op de d-partitie staat een recover. Een andere schijf erbij zetten gaat niet, want daar is geen ruimte voor. Het is een HP Pavilion. Hoeveel ruimte hem je nodig om 7 naast vista te zetten? Ik heb nu nog 49 GB over. Kan ik zonder problemen partitioneren met Vista al geïnstalleerd? Ineke
Link naar reactie
[quote:6d2b58312d]Hoeveel ruimte hem je nodig om 7 naast vista te zetten? Ik heb nu nog 49 GB over. Kan ik zonder problemen partitioneren met Vista al geïnstalleerd? [/quote:6d2b58312d] Dat ligt er een beetje aan... Je hebt 16GB nodig om windows 7 te installeren, en dan moet je er natuurlijk ook nog programma\s bij zetten. Als je nou al je documenten als op je C hebt staan zou je nog een partitie kunnen maken met je bestanden, de vista-partitie verkleinen en zo de ruimte beter benutten.... [quote:6d2b58312d]Ja, een grotere HD is natuurlijk het handigste. [/quote:6d2b58312d] voor 40 euro heb je 320GB... [quote:6d2b58312d]Ik heb alleen een pc waarop Vista al geïnstalleerd was toen ik hem kocht. Ik heb dus geen dvd met Vista erop. Op de d-partitie staat een recover. Een andere schijf erbij zetten gaat niet, want daar is geen ruimte voor. [/quote:6d2b58312d] Als je een geldige code hebt moet je toch een eind kunnen komen denk ik zo (maar dit weet ik niet zeker :?) Maar, waarom wil je vista per se houden, ipv meteen over te stappen op windows 7?
Link naar reactie
Ik wil Vista houden omdat ik computerlessen geef aan oude mensen. De lessen gaan over XP, Vista en volgend seizoen ook over 7. Om cursusmateriaal te kunnen maken heb ik zelf Vista nog nodig. Ik zit nogal te puzzelen. Op de d-partitie staat een recovery, maar ik heb toen ik de pc net had aangeschaft ook 2 herstel dvd's gemaakt. Wat ik niet helemaal begrijp uit de beschrijving is of ik Vista via die herstel dvd's (dus zonder behulp van de recovery of de d-partitie) opnieuw kan installeren. Als dat zo is, dan zou ik er een grote HD in kunnen bouwen. Er staat wel in de beschrijving dat de herstel dvd's alleen maar op deze pc werken. Zouden ze het dan wel doen als je een nieuwe HD inbouwd? Ja, aan de bestanden op een andere locatie zetten heb ik ook gedacht. Ik zou eens moeten kijken hoeveel ruimte mij dat oplevert op C. Ineke
Link naar reactie
[quote:825986a135="i.de.groot"]Vista via die herstel dvd's (dus zonder behulp van de recovery of de d-partitie) opnieuw kan installeren. (..) Er staat wel in de beschrijving dat de herstel dvd's alleen maar op deze pc werken. Zouden ze het dan wel doen als je een nieuwe HD inbouwd? [/quote:825986a135] Als je die Vista herstel dvd's met succes hebt kunnen aanmaken, verwacht ik dat deze ook op de nieuwe HD zouden kunnen werken. Ik heb zelf geen ervaring met HP Pavilion herstel dvd's. Bij mij bleken overigens de aangemaakte Vista herstel dvd's van mijn Lenovo R61i laptop niet terug te kunnen zetten, op de originele harddisk. Omdat het echter om Vista Business ging, zaten er ook XP Professional recovery CD's bij, die ik met succes heb kunnen terugzetten op een grotere harddisk. Als je echter meer zekerheid wilt, zou je beter een image kunnen maken van je Vista partitie, naar een externe harddisk. Dat zou bijvoorbeeld kunnen via een applicatie zoals True Image Home. Een artikel hierover staat onder andere op de site van computer!totaal. [url=http://computertotaal.nl/article/20318/true-image-home-2010.html]True Image Home 2010.[/url] Er bestaan weliswaar ook freeware image software, maar die hebben minder mogelijkheden, en zijn minder gebruikersvriendelijk. Informatie daarover is onder andere te vinden in deze hyperlink [url=http://www.thefreecountry.com/utilities/backupandimage.shtml]Free Hard Disk and Partition Imaging and Backup Software.[/url]
Link naar reactie
Ik wilde 1 TB kopen, maar die was tijdelijk uitverkocht. Nu heb ik er een van 750 GB. Daar kan ik wel een tijd mee door. Het partitioneerprogramma waar je het over hebt had ik gedownload, maar werkte helaas niet. Hij kwam met een foutmelding waar ik niets mee kon. Toen heb ik Acronis Disc Director Suite gedownload. Moest ik wel voor betalen. Maar die heeft het prima gedaan het partitioneren is net klaar. Het ziet er goed uit. Nu ga ik W.7 installeren. Ben benieuwd. Ineke
Link naar reactie
Ik ben inmiddels de trotse bezitter van zowel vista als 7 op mijn pc. Het installeren ging helemaal zonder problemen. Wel vreemd is: Als ik Vista opstart en ik kijk bij Computer, dan staat op C Vista, op D Windows 7, of F Data en op G recovery. Als ik Windows 7 start dan staat op C Windows 7, op D Vista, op E Date en op F recovery. Kan dat allemaal wel goed gaan? Ik moet op beide OS een aantal van dezelfde programma's installeren. Ik probeerde net de image van mijn e-mailprogramma terug te zetten, maar dat gaat dus niet lukken. Hij geeft de ene foutmelding na de andere. In Vista ook. Gelukkig had ik nog een exportbestand vanuit Outlook zelf op de externe schijf staan. Deze was alleen wel van november 2009. Dus niet helemaal up to date. Moet ik dus nog even op puzzelen. Verder ben ik zeer tevreden. Ineke
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...