Ga naar inhoud

WIN XP update remover


anoniem

Aanbevolen berichten

Da's mogelijk nog praktischer. Want je hebt er een dagtaak aan met dit progje. Wel mogelijk handig, dat je behalve verwijderen ook updates ongedaan kunt maken. In voorkomend geval handig, maar het ging mij meer om het verwijderen van de bestanden. Dank voor de tip! Zie nu, dat in cofiguratiescherm de updates ongedaan worden gemaakt, dat is nu juist niet de bedoeling. Slechts het verwijderen ervan is mijn streven. Het schijnt om de back-up bestanden te gaan.
Link naar reactie
[quote:3e5b263b3c="Peter Vooges"]Je kunt toch gewoon in de windows map die mappen van de updates verwijderen als blijkt dat de update naar wens functioneert ? Gelijk even het KB****.log bestand weghalen en het wordt allemaal weer wat overzichtelijker.[/quote:3e5b263b3c] Daar heb je wel gelijk in, maar welke mappen zijn dat dan? Heb onder Windows alleen een IE8 update gevonden, die is ook leeg nu. Ik kan wel elk mij onbekend bestand, wat in mijn ogen geen funktie meer heeft, wel weghalen, maar als Windows dan niet meer werkt, ben ik verder van huis. Waar vind ik het KB****.log bestand? Dan haal ik dat wel weg. Het is inderdaad enige voorzichtigheid van mijn kant, op rigoreus op te ruimen, anderzijds lijkt mijn C schijf vol te lopen met niet meer ter zake doende bestanden. :roll:
Link naar reactie
De update bestanden zijn verborgen dus die moet je eerst zichtbaar maken. Ze staan in de map c:\windows, net als de KB***.log bestanden. Dit zijn overigens hele kleine bestanden, dus veel ruimte win je daar niet mee, alleen meer overzicht. De update mappen zijn de mappen die aan het begin van die windows-map staan en de naam begint met een dollar-teken. Ze zijn volgens mij ook met een blauwe naam uitgevoerd. Als je trouwens ooit twijfelt of een map of bestand verwijderbaar is, werkt de volgende methode wel goed. Hernoem het betreffende bestand door bijv. de eerste letter te veranderen in een asterix. Als dan na enige tijd alles normaal werkt, had je gelijk en was het dus kennelijk een ongebruikte map. Krijg je wel problemen, dan wijzig je de naam weer naar het origineel en voila, alles is weer als vanouds.
Link naar reactie
Je wil de unistalls verwijderen; dat gaat het makkelijkst met het tool [b:f46e11c21c]pcwKillUninstall[/b:f46e11c21c]. Dit is een VBS-bestand, gemaakt door PCWelt. Sommige antivirussen zien dit bestand als malware en ruïneren het tool. Dan de AV even deaktiveren, het tool opnieuw downloaden en dan uitvoeren. Het verwijdert ook de registerinstellingen! http://pcwelt-praxis.de/downloads/pcwkilluninstall[/b]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...