Ga naar inhoud

Windows 7 key vraag


anoniem

Aanbevolen berichten

MSDN is normalitter bedoelt voor developers inderdaad. Maar via sommige (hoge)scholen kan je dus ook toegang krijgen tot allerlei producten van microsoft. Is het legaal, toch wel lastige vraag: Een windows is toch aan een pc gekoppeld? Als jij nou op die 2e pc, die je broer gebruikt, die windows installeert.. is het toch niet illegaal ;) Als ik in de winkel 2x windows koop, 1 installeer op me eigen pc, 1 installeer op de pc van me broertje, is dat toch ook niet illegaal? Maar goed, ik ben dan ook niet heiliger dan de paus en ik heb allang al zo mijn pcs hier van een legale windows voorzien.
Link naar reactie
[quote:514172b2cd="blackhawkdesign"]MSDN is normalitter bedoelt voor developers inderdaad. Maar via sommige (hoge)scholen kan je dus ook toegang krijgen tot allerlei producten van microsoft.[/quote:514172b2cd] Ook al biedt je school de mogelijkheid om Microsoft software te gebruiken vian een MSDN subscription, dan nog blijft die software alleen bedoeld voor ontwikkel- en testomgevingen. Het heet ook niet voor niets het Microsoft Developers Network... [quote:514172b2cd="blackhawkdesign"]Is het legaal, toch wel lastige vraag: Een windows is toch aan een pc gekoppeld? Als jij nou op die 2e pc, die je broer gebruikt, die windows installeert.. is het toch niet illegaal ;)[/quote:514172b2cd] Zo werkt het dus niet. Alleen OEM licenties zijn aan een PC gekoppeld, dat wil zeggen dat je die licentie alleen mag gebruiken op de PC waar je hem mee gekocht hebt. OEM licenties mag je ook niet los (ver)kopen. Overigens blijft software van MSDN alleen bedoeld voor ontwikkel en testomgevingen, dus mag je die nog steeds niet voor een ander doeleinde gebruiken en al zeker niet op de PC van iemand die er eigenlijk geen recht op heeft. [quote:514172b2cd="blackhawkdesign"]Als ik in de winkel 2x windows koop, 1 installeer op me eigen pc, 1 installeer op de pc van me broertje, is dat toch ook niet illegaal?[/quote:514172b2cd] Als je Windows los in de winkel koopt zijn dat retail licenties. Deze zijn in tegenstelling tot OEM licenties niet gebonden aan een PC en zijn dus ook overdraagbaar naar een nieuwe PC, mits je hem op de oude PC verwijdert. Een winkelier mag ook geen OEM software verkopen, zonder PC waar het bij hoort. [quote:514172b2cd="skyraider"]Ik heb dan zelfs 3 keys :P kan van de Professional editie van Windows 7 in 3 talen downloaden, dus 3 verschillende keys: 1 NL, 1 EN, 1 Chinees.[/quote:514172b2cd] Ook dit werkt zo niet, alle talen hebben dezelfde productsleutel. Het blijft immers hetzelfde product, alleen in een andere taal.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...