Ga naar inhoud

Systeemherstel niet meer mogelijk


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik had wat problemen met mijn laptop ik dacht toen een systeemherstel uit te voeren. Dit lukte niet meer. Ik heb daarna gisteren een image teruggezet. Alle systeem herstelpunten verwijderd en daarna 1 nieuwe aangemaakt. Vandaag heb ik geprobeerd om terug te gaan naar dit herstelpunt. Dus 1 dag terug, waarin er verder niks gebeurt is met de laptop. Helaas zegt windows dat systeemherstel niet mogelijk is en er geen wijzigingen zijn aangebracht. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? vr.gr Frans
Link naar reactie
Wat Derk aangeeft is juist. Windows XP (en vermoedelijk Vista ook nog?) maakt regelmatig (normaal gesproken "standaard" 1x per 24 uur, vooropgesteld dat-ie een rustig moment heeft....) een systeemcontrolepunt aan. Veel van deze punten zijn onbruikbaar, in die zin dat er vaak niets essentiëels gewijzigd is. Windows 7 is aanzienlijk minder scheutig met het maken van deze punten. Deze maakt ze alleen als er daadwerkelijk iets belangrijks is gewijzigd. Er is uiteraard altijd een test mogelijk om te zien of systeemherstel op je systeem functioneert: 1) Maak handmatig een herstelpunt 2) Maak op je desktop een snelkoppeling naar een of ander progje (b.v. naar kladblok: %windir%\system32\notepad.exe ). 3) Zet je systeem terug met behulp van dit laatste herstelpunt Die snelkoppeling moet nu weg zijn.
Link naar reactie
In dat geval zou ik proberen of ik de zaak weer op de rails kon krijgen door Systeemherstel uit te schakelen en vervolgens weer in te schakelen. Alleen op de "C" partitie ingeschakeld is voldoende en vergeet niet om de "schijfruimte voor systeemherstel" d.m.v. de schuif even in te stellen. Bij XP is zo ergens tussen de 500 en 800 Mb voldoende voor een stuk of wat herstelpunten. Mocht ook die truc niet werken, dan even op dit forum zoeken om System Restore opnieuw te installeren (vanuit Windows).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...