Ga naar inhoud

Windows stelt me teleur en doet niet wat nodig is...


anoniem

Aanbevolen berichten

Mijn probleem is namelijk dat ik een programma op mijn vista basic sp2 gebruik die 1.5ghz nodig heeft, ik heb singel-core celeron 575 2ghz, en deze programma gebruik als ik taakbeher open volle 100%, terwijl bij de proces zelf staat dat hij maar 72tot74% gebruikt!! Dit gebeurt bij alle programma's die ik gebruik en die meer dan 1.4ghz nodig hebben, er worden geen extra processen geopend en toch staat hij op volle 100% in het algemeen en de proces zelf gebruikt in meeste gevallen zo'n 50% tot 80%!! Dat heb ik ook op andere pc's met vista gezien. Wat wel raar is dat als ik veillige modus inschakel, de programma die ik aanzet gebruikt volgen de taakbeheer in de processen ook 72 tot 74% maar in het algemeen ook!! Hoe kan dat nou dat in veilige modus de programma's wel normaal worden gebruikt(dus b.v. 70% is echt 70% van 2ghz)en in gewoone modus niet(dus 70% is in het algemeen 100%). Weet iemand antwoord hierop??
Link naar reactie
Dat Vista met al je geheugen gaat lopen en soms met al je processorkracht is niet meer dan normaal, of het zou de naam Vista niet waardig zijn. Hier en daar is er wel iemand die zeer tevreden is over Vista. Meestal heeft die dan ook slechts een twintigtal progjes op zijn PC staan en gebruikt hij zijn PC enkel om af en toe een word, text of pdf (dat laatste lukt dan misschien nog net) bestandje te openen. Totdaar mijn gejammer over Vista waar ik ook mee geplaagd zit en dat na de eerste 2 weken en tot op de dag van vandaag nog steeds explorer crashes, vastvriest (met 0% CPU en %geheugengebruik !) en BSOD's geeft. Lees eens de naam van het programma dat 100% CPU verbruikt in taakbeheer en zet het hier.
Link naar reactie
dat hangt af welke programma ik gebruik, maar het zijn, avira, word 2004, paint, firefox,ie8(bij opera niet),kladblok,nfs mosta wanted, gta2(bij gta3 en sanandreas niet) en rollercoaster tycoon 2 bij deze programma's gebeurt het, het aantal processen blijft hetzelfde, maar als ik b.v. 58 processen heb en dan b.v. paint aanzet, dan heb ik 58 diezelfde processen plus die paint, dus ik snap niet waarom ineens het rekenkracht op volle 100% staat, het ligt zeker ergens aan want als ik b.v. duiezelfde paint in veilige modus aanzet is de rekenkracht zo'n 19% tot 33%, bij andere programma's ook, in gewoone modus verbuiken ze volle 100% en in veilige verbuiken ze zoveel ze nodig hebben(dus zeker veel minder!!) Bij xp heb ik dat niet, wel bij windows vista en windows seven(op andere pc) Ik heb alles opnieuw geinstalleerd en het blijft hetzelfde.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...