Ga naar inhoud

Kan niet naar een (vorig) herstelpunt


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik loop tegen wat problemen aan onder mijn XPse systeem. Na allerlei cleaning liep het nog steeds niet goed. Daarom probeerde ik maar naar een vroeger herstelpunt te gaan. HELAAS. Buiten het herstelpunt van vandaag staat er geen eerder deze maand. Daarom probeer ik naar vorige maand te gaan, maar dat gaat niet; reageert niet als ik op het < icoontje klik. Wat kan er aan de hand zijn? Misschien ook daar geen herstelpunten? Maar dan mag er toch nog niet op zo'n manier op gereageerd worden??? Maar.... hoe kom ik toch bij een eerder herstelpunt (als die er al zijn). Ik dacht dat het systeem van tijd tot wel eens een reden zag om spontaan een herstelpunt te maken... of toch niet??
Link naar reactie
Jawtje, spijtig, maar ik denk dat je het kan vergeten. Blijkbaar zijn (door het 'cleanen' ? ) je oude herstelpunten gewist en dus niet meer bruikbaar - behalve dat laatste dus, dat van vandaag. Windows maakt inderdaad geregeld zelf herstelpunten aan, maar die zijn dus ook weg, ook die van vorige maand (anders zou je er nog 'aan kunnen' ) Misschien is er nog een kleine mogelijkheid: afhankelijk van het programma waarmee je gecleand hebt, zou het kunnen dat dit programma backups maakt voor het gaat cleanen (CCleaner doet dit vb, regseeker ook) Je kan in dat geval proberen je backups via het betreffende programma te gaan terugzetten. Dit zou je problemen kunnen (herhaal: kunnen) oplossen. Ik duim ! Succes
Link naar reactie
[quote:5cc0d7394a="Passer"]spijtig, maar ik denk dat je het kan vergeten. Ik duim ! Succes[/quote:5cc0d7394a]Dank je. Het Cleanen was volgens mij niet zo diepgaand (niet in systeemsoftware of register). Omdat ik ruimteproblemen begon te krijgen op mijn vrij kleine harde schijf, wat ongebruikte programma's en software (netjes via Uninstall) weggegooid, schijf opgeruimd en gedefragmenteerd. Ik had daarmee ruim 400MB 'gewonnen' en een kleine 1GB over. Toen ik daarna 'even' AVG downloadde en probeerde uit te voeren (dus zonder opslaan) lukte het (uitvoeren) uiteindelijk toch niet: 'zag' weer te weinig vrije ruimte. Sindsdien is mijn resterende ruimte blijvend een goede 100MB??!! Vind ook nergens wat van AVG (die ik nu als boosdoener verwacht) terug. Vandaar dat ik maar eens naar een tijdje terug wilde, maar dat lukte dus niet. Ik plan binnenkort maar eens een compleet nieuwe installatie en op een grotere schijf. Dat moest er toch maar eens van komen. Nu nog even relevante data veilig stellen (en/of de oude schijf erbij hangen).
Link naar reactie
ik vermoed niet dat het rechtstreeks aan die AVG ligt, een programma met zo'n naam en faam kan zich zo'n dingen niet permiteren. Ik zou eerder denken aan dit: een programma dat je gaat installeren en dat vb 250 MB groot is (eenmaal het geïnstalleerd is), vraagt soms wel wat meer schijfruimte omdat bij het installeren ervan ook tijdelijke insatllatiebestanden op je schijf worden gekopieerd. In dit voorbeeld kan het dus dat je voor de installatie van die 250 mB, toch wel 300 of 400 Mb vrij moet hebben om tenslotte bij die 250 uit te komen. Hoe het precies bij AVG zit, weet ik niet, maar 'k zit in die richting te denken. Overigens: minder dan 1 GB vrij op een computer is toch niet erg handelbaar meer hoor. Nieuw systeem is inderdaad aangewezen denk ik. Kost natuurlijk euro's... succes !
Link naar reactie
[quote:b30f3917f2="Passer"]ik vermoed niet dat het rechtstreeks aan die AVG ligt, een programma met zo'n naam en faam kan zich zo'n dingen niet permiteren. Ik zou eerder denken aan dit: een programma dat je gaat installeren en dat vb 250 MB groot is (eenmaal het geïnstalleerd is), vraagt soms wel wat meer schijfruimte omdat bij het installeren ervan ook tijdelijke insatllatiebestanden op je schijf worden gekopieerd. In dit voorbeeld kan het dus dat je voor de installatie van die 250 mB, toch wel 300 of 400 Mb vrij moet hebben om tenslotte bij die 250 uit te komen.[/quote:b30f3917f2]Dat begrijp ik allemaal. Het 'grappige' is dat ik toen ik nog bijna 700MB ter beschikking had, alleen AVG heb proberen te installeren en uitvoeren. En AVG is slechts 54MB groot [quote:b30f3917f2]Hoe het precies bij AVG zit, weet ik niet, maar 'k zit in die richting te denken.[/quote:b30f3917f2]Het echte 'merkwaardige' is dat daarna (en AVG niet eens uit te voeren) nog maar een 100MB aanwezig is. Waar zitten die ruim 500MB en waarom kan ik die niet vinden/vrijmaken?? [quote:b30f3917f2]Overigens: minder dan 1 GB vrij op een computer is toch niet erg handelbaar meer hoor. Nieuw systeem is inderdaad aangewezen denk ik. Kost natuurlijk euro's... succes ![/quote:b30f3917f2]Helemaal mee eens en dat gaat nu ook gebeuren. Trouwens de kosten zijn het niet, ik heb nog wel wat (veel) grotere schijven liggen, het is meer het werk en de tijd die het weer vraagt. "Geld is money", zeg ik altijd maar :D
Link naar reactie
Je uitleg van AVG kan ik niet goed volgen: "Toen ik daarna 'even' AVG downloadde en probeerde uit te voeren (dus zonder opslaan) lukte het (uitvoeren) uiteindelijk toch niet" a. je downloadde AVG? >>> dan staan de installatiebestanden ervan op je schijf (wààr dat is een andere zaak, maar ze staan op je schijf na een download) b. je probeerde 'uit te voeren' : bedoel je dat je wilde installeren? Iets anders kan je niet zo direct met een gedownload programma toch? c. het 'uitvoeren' lukte uiteindelijk toch niet... heb je het hier nog over installeren, zo niet: wat bedoel je precies? Waar je schijfruimte gebleven is? Dat is van hieruit op 123 niet zo te zeggen. Je kan eventueel een progje downloaden dat je een grafisch overzicht geeft van je schijf met de grootte van elke map erbij, met nog de vrijblijvende ruimte en hoe groot die is. Daarmee kan je zelf gaan kijken waar al je ruimte naar toegaat.
Link naar reactie
[quote:d752ed82a2="Passer"]Je uitleg van AVG kan ik niet goed volgen[/quote:d752ed82a2]Ja, Ik haal waarschijnlijk het een en ander door elkaar. (T.o.v. mijn reguliere downloads die ik doorgaans zelf beslis op te slaan om daarna uit te voeren) Als je bij AVG een download 'activeert' wordt eerst een klein execje (870KB) gedownload. En in de 'standaard' download-map geplaatst. Als je dat gaat uitvoeren worden de installatiebestanden gedownload en begint het die te installeren (door de download manager). (Die installatiebestanden komen blijkbaar onderwijl in de ...'/Local Setting/Temp map terecht). Tijdens deze installatie ging het tegen het einde mis. Omdat ik steeds de schijf 'schoonmaakte' verwachtte ik dat ook deze 'temp'-file leeg werd gemaakt. Ik zie nu op een ander systeem dat dat niet het geval blijkt te zijn en dat betreffende ‘temp’-map na een schoonmaakbeurt nog even vol zit. Dus… op korte termijn is hier wellicht nog wat te winnen door gerichter verwijderen van zulke bestanden/mappen. Klein probleem is dat ik dit op dit moment niet kan uitvoeren/proberen. Ik ben slechts met die ‘probleem’computer op een paar honderd kilometer afstand verbonden via Crossloop en die ander kan ik niet bereiken om de computer aan te zetten en verbinding te maken. Een klusje dus voor later; maar uiteindelijk wordt het toch een nieuwe installatie op een ruimere schijf. Maar daarvoor moet ik eens op reis. Bedankt voor het meedenken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...