Ga naar inhoud

muziek van ipod naar computer


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een programma dat mijn muziek vanuit de playlist van mij ipod naar mijn computer kan copieren waarbij de oorspronkelijke afspeelvolgorde op mijn ipod in stand blijft Ik heb nl met veel moeite daar een ordening in aangebracht en wil die behouden. Nu zijn er allerlei programmas waarbij je muziek vanuit de ipod weer terug kunt copieren naar de computer, maar allemaal (die ik ken, zoals Anapod) willen er een bepaalde sortering in aanbrengen, bijv op alfabet van titel of tracknummer zoals dat in de tag staat Wie weet welk programma wel doet wat ik wil en de oorspronkelijke volgorde kan aanhouden
Link naar reactie
Daar gaan we dan Ipod niet aankoppelen Itunes opstarten Automatisch synchro uitzetten in Itunes Ipod aankoppelen In het linker menu van Itunes verschijnt nu je Ipod Klik daar op In het rechter scherm kun je nu aangeven dat je de muziek handmatig wilt beheren, door een vinkje te plaatsen in het desbetreffende item Als nu weer naar het linker menu gaat kun je de bestanden van je Ipod zichtbaar maken Selecteer hier wat je wilt en sleep naar Bibliotheek. Succes
Link naar reactie
Een ipod heeft een harde schijf. Bij het kopieren van je muziek naar de ipod plaatst de ipod deze in verborgen F mappen. Als je de muziek terug wilt heb moet je inderdaad je ipod aansluiten en zo instellen in itunes dat hij als een extra verwisselbaren schijf in xp zichtbaar is. Dan geef je aan in bestandsbeheer dat je verborgen bestand wilt zien. Als het goed is kun je dan bladeren in de F mappen en ze allemaal kopieren naar je harde schijf. Helaas heeft itunes de bestanden hernoemd en ik gebruik het programma TAGSCAN om van de tags weer bestandsnamen te maken zodat een liedje weer "beat it - michael jackson.mp3" heet. Het gratis programma YAMIPOD kan het ook maar ik loop een aantal versies achter. Ik weet inmiddels na een aantal ipods dat je vooral de mp3 collectie moet backuppen en niet de ipod. Een afspeellijst kan je met yamipod wel backuppen dacht ik.
Link naar reactie
dank je. Yamipod lust mijn (te nieuwe) itunes niet helaas (bleek na installatie) Ik heb het ook nog geprobeerd met Sharepod, maar die probeert ook te intelligent te doen; ook hier kan ik niet gewoon de files zoals ze opvolgorde staan op mijn ipod copieren, maar probeert ook bijv op titel volgorde of in tag opgenomen tracknummer te sorteren Wie heeft nog een suggestie?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...