Ga naar inhoud

XP: partities aanmaken bij setup


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een herinstallatie van XP uitgevoerd op een nieuwe HD. Normaal gezien verwachtte ik tijdens de setup de vraag te krijgen op welke HD/partitie er moest geïnstalleerd worden en als ik dan die nieuwe schijf ging kiezen (zitten ook nog andere in), daarna de vraag of daar moest een nieuwe partitie aangemaakt worden en of ik de volledige schijfomvang daarvoor zou wensen te gebruiken en indien niet, hoe groot die partitie dan wel zou moeten zijn. Maar nadat ik de juiste fysieke schijf had gekozen kreeg ik die vraag niet en kwam ik direct bij het formatteren. Ik ben dan maar het formatteren gestart en zit nu met een extreem grote partitie wat ik eigenlijk niet wil. Kan het zijn dat setup gewoon uit zichzelf verder gedaan heeft en ik daardoor de mogelijkheid niet heb gekregen om de gewenste partitiegrootte toe te kennen? Dat hij b.v. een aantal seconden gewacht heeft en omdat ik er niet voortdurend bij was dan maar verder gedaan heeft? Het lijkt mij alleszins vreemd dat hij bij zo iets belangrijks gewoon zelf een keuze maakt en dan automatisch verder doet. En zou ik nu nog kunnen partitioneren nu de maximale schijfomvang is gebruikt, b.v. met schijfbeheer? Waarschijnlijk niet zonder 3th party software (zoals b.v. Partition Magic)? En welk programma zou ik dan best gebruiken, want ik hoor hier en daar wel klachten over PM?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...