Ga naar inhoud

Geluidskaart opnieuw installeren


anoniem

Aanbevolen berichten

Iemand van jullie die me in een beknopt stappenplan kan vertellen hoe je te werk moet gaan om een probleemkaart, althans het [u:d521e20056]stuur[/u:d521e20056]programma daarvan, opnieuw te installeren? Het betreft een Sound Blaster Audigy SE. Er zijn wat conflicten en, last but not least, de Creative software, zoals EAX, Equalizer, etc., werkt domweg niet. Vermoedelijk is deze hulpsoftware ongeschikt voor Win 7, want is ook niet terug te vinden in "Programma's en onderdelen".... :( Er zijn echter wel stuurprogramma's voor deze kaart en Win 7, en die wil ik dus (voor alle zekerheid) opnieuw installeren... Als er ook nog iemand is die me kan vertellen hoe ik alle [u:d521e20056]hulp[/u:d521e20056]programma's (EAX, Diagnostics, Equalizer, etc., etc.) onder Win 7 aan de praat kan krijgen, dan word ik ongelofelijk blij... :wink:
Link naar reactie
[quote:3c85f38166="stee0036"]Hoe denk je erover om een nieuwe soundcard te kopen die wel Win 7 drivers heeft?[/quote:3c85f38166] Daar denk ik dus niet over, want voor deze kaart ZIJN Win 7 drivers beschikbaar, zoals ik al probeerde aan de geven. Het vermoeden is echter dat de installatie niet lekker is gegaan. Als tweede gaf ik aan dat de hulpprogramma's blijkbaar niet compatibel zijn met Win 7, dus daar moet ofwel een oplossing van Creative van komen, ofwel er moet een knutselaar zijn die wat huiswerk heeft gedaan.... :wink:
Link naar reactie
[quote:95217d1322="lion"] Sound Blaster Audigy SE. (..) Win 7 [/quote:95217d1322] Dus had je het geprobeerd met deze drivers [url=http://support.creative.com/Products/ProductDetails.aspx?catID=1&subCatID=205&prodID=14257&prodName=Audigy%20SE&subCatName=Audigy&CatName=Sound+Blaster#]Audigy SE.[/url] De instructies zouden als het goed is, op het scherm behoren te verschijnen. Tevens zie ik daar ook een knop Software AutoUpdate. Had je eventuele conflicten dan al gecheckt via System Information > Hardware Resources > Conflics/Sharing? En via System Information > Components > Problem Devices? En dan heb je nog de [url=http://support.creative.com/kb/?h=6]Creative kennisdatabank.[/url] Welke diagnostics had je geïnstalleerd. Had je deze geprobeerd? [url=http://www.userdrivers.com/Sound-Card/Creative-Diagnostics-5-11-02-for-Windows-XP-Vista-7/]Creative Diagnostics 5.11.02 for Windows XP/Vista/7.[/url]
Link naar reactie
Enige dat nieuw is voor mij, is die link naar Diagnostics. De rest ken ik. Misschien is het zinvol om het stuurprogramma "nogmaals" (eroverheen) te installeren om wat schoonheidsfoutjes op te lossen. Wat vreemder is, is het feit dat Creative nergens een woord rept over het feit dat z'n applicatiesoftware (EAX, Equalizer, Mixer, etc.) niet geschikt is voor Win 7, en evenmin dat er gewerkt wordt aan software welke dat wel aan kan...... :?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...