Ga naar inhoud

windows werkt niet naar behoren


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste, Excuses voor een onduidelijke titel, maar ik kon er niets beters voor verzinnen. De situatie is als volgt: Gisteravond had ik een spelletje geinstaleerd en werkte mijn pc volledig naar behoren. Vandaag start ik mijn pc weer op, lijkt allemaal goed te gaan tot het inlog scherm. Dit doet er langer over dan normaal om je wachtwoord te mogen invullen, en zodra het ingevuld is, start de rest van windows in een mum van tijd op, terwijl dat normaal de tijd neemt. Andere problemen zijn dat mn media speler (MediaMonkey) door mn speellijst heen gaat en steeds elke track grijs markeert als 'ongeldig pad/bestaat niet'. Als ik dan naar de betreffende map ga, staat alles er wel. Open ik daar een mp3 door er op te klikken levert dat hetzelfde resultaat op, maar dan met 1 track. Verder is er niets aan netwerkverbinding, ook niet te vinden in het configuratiescherm. Als ik daar 'netwerkverbindingen' aanklik blijft dat scherm leeg. Dus geen beschikbare netwerken en geen netwerk instellen. Als ik, via een bestand->opsla-scherm, naar deze computer ga blijft deze leeg, maar als ik dan op de dropdown klik, krijg ik al mijn schijven zichtbaar en doorzoekbaar. En als ik naar hardwarebeheer ga, blijft dat leeg. Ik kan dus niet zien welke hardware er in mn pc staat. Helaas stond bij systeemherstel het vinkje aan dat het van geen van de schuiven een backup moest maken, dus die optie is er ook niet. Ik had vervolgens in de planning staan XP opnieuw te installeren, maar als ik de dvd in mn dvdspeler doe en opstart, vind hij de dvd niet. Hetzelfde geld voor mn dvdbrander, waar een 'Bart PE' (standalone OS) dvd wel in werkte. De bootdevices staan goed in de bios, maar zelfs als harddisk niet in het rijtje van bootdevices staat, gaat deze toch naar windows. Verder weet ik niet of het geïnstalleerde spel er iets mee te maken heeft, was een klein niet bijzonder spel. Ook zat, toen ik mn kast open maakte, 1 van mn twee geheugenchips aan de ene kant los. Nou was mijn vraag, heeft iemand een idee, suggestie of een oplossing voor mijn probleem? Mn vader opperde c schijf formatteren "dan kan het niet meer van je schijf starten", maar in verband met aardige hoeveelheid software zie ik dat liever als laatste optie edit: Ik kreeg van iemand de opmerking dat het mn register kan zijn, weet niet af dat helpt. edit2: Mn windows Royale thema werkt ook niet meer, dus alles lijkt op win98. Als ik het thema weer aanklik krijg ik een foutmelding
Link naar reactie
Hoe heet het spel? Je kunt proberen om je windows dvd erin te doen, te zorgen dat je bios eerst je dvd checkt en dan opnieuw op te starten. Dan kun je het opstarten herstellen. Je hebt ook niks van back-ups??? verder zijn het wel veel verschillende problemen. Ik gok eigenlijk op een virus in je spel, maar als het gewoon van een dvdtje komt is dat ook weer onwaarschijnlijk... succes ermee iig :wink:
Link naar reactie
Ik heb er ook al even naar gekeken. In het bios is de opstartvolgorde goed. We hebben zelfs alleen de DVD-drive als opstartmedium aangezet, zelfs dan wordt er geboot van de HDD. We hebben verschillende windows CD's en een DVD geprobeerd, dat levert geen verschil op, er wordt niet van geboot. Die schijven zijn in orde, in een andere computer werken ze wel De drive's zijn beide in orde, want booten van een BartPE CD lukt wel. Al met al een merkwaardig probleem.
Link naar reactie
Er spelen dus twee problemen: 1) Opstarten van CD/DVD. 2) Windows werkt niet goed meer. Wat 1) betreft. Bizar dat wel van BartPe kan worden gestart en niet van de Windows installatie CD's, terwijl ze het allemaal wel doen in een andere computer. Dit lijkt me een hardware zaak. Hoe staat het met de CMOS batterij? Al eens een BIOS reset geprobeerd? Een geheugenstrip zat los. Misschien geheugen testen? Nu 2). Kun je in veilige mode opstarten? Je kunt inderdaad de systeem partitie opnieuw formatteren. Als je eerst een image maakt kun je die altijd weer terugzetten. Zo'n image programma start je meestal op vanaf een bootable CD of flop, dus daarvan moet wel opgestart kunnen worden. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.
Link naar reactie
Naderhand schoot me nog iets te binnen. Je kunt wel opstarten van BartPe. Als je dat nu doet en dan de Windows DVD in de andere drive (ik begrijp dat je er twee hebt) stopt, kun je navigeren naar de juiste folder op je Windows DVD en dan setup starten. Vooropgesteld dat je wel van de Windows DVD kunt lezen. Verder: "De bootdevices staan goed in de bios, maar zelfs als harddisk niet in het rijtje van bootdevices staat, gaat deze toch naar windows." Dit wijst er toch op dat er iets met de BIOS aan de hand is. Doe eens een reset.
Link naar reactie
oke, ik geloof dat het weer allemaal goed begint te gaan. Ik heb mn bios reset dmv het verwijderen van het batterijtje op het moederbord. Dit leverde niets op. Alle bootdevices uitgeschakeld behalve cd rom, leverde niets op. Daarna zette ik mn pc weer aan zonder cd's erin, en toen werd er opeens gevraagd naar een systemdisk. Ik heb er een xp cd in gedaan, en bij de installatie Hertellen gedaan. Ik kan nu XP weer normaal in, internet werkt weer en de rest geeft ook minimale problemen. Ik zal nog even een berichtje achterlaten als het gelukt is, In ieder geval bedankt voor de moeite Martijn
Link naar reactie
"Ik heb mn bios reset dmv het verwijderen van het batterijtje op het moederbord. Dit leverde niets op. Alle bootdevices uitgeschakeld behalve cd rom, leverde niets op. Daarna zette ik mn pc weer aan zonder cd's erin, en toen werd er opeens gevraagd naar een systemdisk. Ik heb er een xp cd in gedaan, en bij de installatie Hertellen gedaan. Ik kan nu XP weer normaal in, internet werkt weer en de rest geeft ook minimale problemen." Fijn dat het weer werkt maar ik denk toch dat de BIOS reset heeft geholpen. Daarvoor kon je niet van de XP CD opstarten en daarna wel.
Link naar reactie
Ik weet de naam van het spel niet. Had het gedownload omdat er veel seeds en peers waren, die zijn vaak leuk. Maar bleek chinees dus had er weinig aan. Mja ik weet het, het klassieke verhaal dat je beter moet opletten :P Ik krijg alleen mn audiokaart nog niet fatsoenlijk aan te praat. Alleen mediamonkey ziet het, de rest van windows niet. Maar daar ga ik me morgen weer druk om maken
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...