Ga naar inhoud

Partities in W7


anoniem

Aanbevolen berichten

Ja klopt, maar ik kan dan het nieuwe stukje niet als nieuwe schijf maken. Heb het systeem ook al 3 keer met de recovery moeten herstellen omdat de mbr ontbreekt daarna. snap er niets van, met Xp ging het altijd makkelijk... Zo ziet mijn schijf er nu uit: * een deel van 100 Mb NTFS (Systeem, Actief, Primaire partitie) * een deel van 910 Gb NTFS (Opstarten, wisselbestand, crashdump, Primaire partitie) Dit is de C-schijf (naam: Systeem) * een deel van 20 Gb NTFS (Primaire partitie), de D-schijf met als naam Recover * een deel van 1 Gb (OEM-partitie). Ik wil eigenlijk de C-schijf opdelen in meerdere delen en de D een andere letter geven, maar bij iedere wijziging kan ik niet meer opstarten.
Link naar reactie
[quote:d868ccde61="chicootje"]het is eigelijk vrij simpel type in start in" partities op harde schijf maken of formatteren " klik op de harde schijf en klik op maken kies dan het aantal mb of gb in of hoegroot je hem dan ook wilt. dan staat er nog ongebruikte ruimte daar maak je dan ook een partitie van. tenminste zo heb ik het gedaan :P[/quote:d868ccde61] Ziet er makkelijk uit, maar ik vind in menu start niet de optie van partities maken of formatteren. [quote:d868ccde61="chicootje"]maar hoezo D een andere letter ? [/quote:d868ccde61] En ik wil D gebruiken om alle documenten op te slaan, is gewenning, heb ik nu ook nl.
Link naar reactie
Ik wil een tip doorgeven en wijzen op Partition Wizard Home Edition, het is wel in het engels maar draait op elk systeem dus ook op een 64 bits systeem. Het is werkelijk kinderlijk eenvoudig om je schijf in te delen ook al staat er data op! Deze gebruik ik bij elke harde schijf om partities opnieuw in te delen ook al staan er bestanden op! http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...