Ga naar inhoud

Vista vervangen door Win7


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal Wat moet je allemaal vervangen als je [b:7a1dba8fa5]Windows Vista[/b:7a1dba8fa5] wilt vervangen door [b:7a1dba8fa5]Win7 op een Notebook[/b:7a1dba8fa5] [u:7a1dba8fa5]wel te verstaan.[/u:7a1dba8fa5] Ik heb gezien dat er op de Harddisk een verborgen partitie zit, die zeer waarschijnlijk wordt opgestart als je vraagt om een Recovery. Kun je die verborgen partitie [b:7a1dba8fa5]tijdelijk[/b:7a1dba8fa5] straffeloos zichtbaar maken en deze bewerken? Mvg Jan Filarski :wink:
Link naar reactie
Wat je precies zou moeten doen, hangt af van je aangeschafte Windows 7 licentie. Omdat je op je laptop al een legitieme versie van Windows Vista hebt draaien, ligt een Windows 7 upgrade licentie voor de hand. Wat je zou moeten vervangen hangt af van de gebruikte applicaties. Check van te voren of deze compatibel zijn met Windows 7 op deze hyperlink http://www.microsoft.com/windows/compatibility/windows-7/en-us/default.aspx en check in Vista eventueel [url=http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=1B544E90-7659-4BD9-9E51-2497C146AF15&displaylang=en]Windows 7 Upgrade Advisor.[/url] Had je al op de site van je laptop gecheckt voor Windows 7 drivers. Als je een Windows 7 upgrade licentie wilt installeren, zou je eigenlijk Vista moeten laten staan. Want tijdens de installatie wordt gecheckt of je huidige Windows versie wel in aanmerking komt voor die upgrade versie. Zo heb ik het gedaan met de Windows 7 installatie op mijn Lenovo R61i laptop. Met het verschil dat ik eerst gebruik had gemaakt van de Downgrade rechten naar XP Professional. Die had ik laten staan, zodat de upgrade versie van Windows 7 kon zien, dat ik in aanmerking kom voor de upgrade.
Link naar reactie
Zoals Jolo al opmerkte, als je een upgrade doet, moet je Vista laten staan. Maar je kunt wel een "clean install" doen, waarbij de Vista partitie opnieuw wordt geformatteerd en Win7 er op wordt gezet. Ik heb dit net zonder problemen gedaan met twee recente ACER laptops. Hiervoor had ik een "family" upgrade gekocht, waarmee je drie upgrades kunt doen. Activeren gaat met dezelfde sleutel en ook dat ging goed. Verder is er nog een programmaatje waarmee je je data kunt opslaan en later terugzetten in Win7. Ook dat ging goed. Kijk wel eerst even bij je laptop fabrikant of die Win7 drivers (chipset, video, etc.) voor jouw laptop heeft. Als alles werkt kun je een image van de Win7 installatie maken (als backup) en daarna de recovery partitie verwijderen, waarna je daarvan een toegankelijke partitie kunt maken of de lege ruimte gebruiken om je Win7 partitie te vergroten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...