Ga naar inhoud

Harde schijf vervangen met Windows 7


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb Windows7 (legaal) op een harde schijf van 250GB staan, en hier een Ghost van gemaakt naar de D schijf met Norton Ghost 12. Omdat mijn moederbord maar één IDE slot heeft, heb ik de kabel van de DVD gebruikt om een grotere harde schijf tijdelijk aan te hangen. Deze staat als slave, en daar heb ik 3 partities opgemaakt. Op E heb ik de Ghost weggeschreven, en vervolgens de oude schijf losgekoppeld, de nieuwe als master gezet met de jumper. Windows start gewoon op, tot bijna het einde, dan krijg ik een scherm met "bureaublad opbouwen", en daarna een lichtblauw scherm met "deze versie van windows is niet legaal", en verder kom ik dan niet. Ik kan wel Taakbeheer openen, en dan zie je een aantal programma's draaien, maar ik kan geen werkend bur.blad krijgen, wat ik ook probeer. Volgens Microsoft zou he gewoon moeten werken, als je alleen maar de harddisk wisselt, dat ziet hij niet als een andere comptuer. Wie weet raad, ik wil verder met mijn nieuwe harde schijf?
Link naar reactie
Ik heb dit scherm zelf nog nooit gezien maar is het mogelijk om van daaruit de activatiewizard te starten of de product key te wijzigen. Dan zou je met hulp van Microsoft het systeem opnieuw kunnen activeren. In principe krijg je niet snel problemen met een kleine hardware wijziging, zoals bijv. een video -of geluidskaart. Maar met bepaalde onderdelen, waaronder soms een harddisk kan dit wel eens gebeuren.
Link naar reactie
Dat lukt niet. Kan wel de opdracht intoetsen, of selecteren via Bladeren, maar dan gebeurt er niks. Ik vraag me af of het niet te maken heeft met het feit dat de nieuwe schijf (gezien vanaf de oude) andere stationsletters hebben: E+K+L in plaats van C+F+D. De map mijn documenten staat namelijk in D en op de nieuwe in L (hele partitie gecopieerd, niet met een Ghost gedaan) Met schijfbeheer kun je dit niet veranderen in reeds bestaande letters op de oude schijf, want dan heb je ze dubbel. Heb al in BIOS gekeken, daar zie ik ook geen optie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...