Ga naar inhoud

NAS Backuppen in W7


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een Synology NAS CS407 en wil die backuppen naar extra schijven op mijn Windows 7 PC. Waarom: 1) Om stroomverbruik te beperken heb ik de NAS niet dubbelschijfs met RAID uitgevoerd. 2) Omdat ik niet vertrouw dat ik de Synology backup nog terug kan zetten als de Server zelf sterft, gebruik ik het backupprogramma van de server zelf niet (plus dat het me niet lukt om die zo in te stellen dat die backupt naar schijven op mijn computer in plaats van naar de NAS zelf). Probleem: Ondanks dat de mappen van mijn NAS die ik wil backuppen als netwerkschijf (met driveletter en al) op de PC staan, lukt het mij niet om die in Windows Backup te selecteren als media die gebackupt moeten worden. Ik kan alleen de echte harde schijven selecteren. Ligt dat aan het feit dat de NAS geen NTSC formaat heeft, of is het een tekortkoming van Windows Backup? Heeft iemand een suggestie hoe ik toch een backup kan maken van mijn NAS?
Link naar reactie
Ik heb zelf geen ervaring met Synology dus ik weet niet in hoeverre het mogelijk is om vanuit de NAS e.e.a. te regelen. Voor zover ik weet is het inderdaad niet mogelijk om met Windows Backup van een externe locatie een backup te maken. Je kan dan het beste gebruik maken van een backup tool van een derde. Er zijn heel wat (gratis) alternatieven die ook nog eens veel meer kunnen van Windows Backup. Kijk bijvoorbeeld eens naar Cobian Backup http://www.educ.umu.se/~cobian/cobianbackup.htm Of SynBack, waar ook een gratis variant van is. http://www.2brightsparks.com/downloads.html Hiermee zou je gewoon de drivemapping naar je NAS op kunnen geven als bronlocatie.
Link naar reactie
[quote:39ebe49212="Martijn Hogendorf"]Het kan wel. WBadmin is de command line utility voor de nieuwe Windows back-up. Hiermee kan je een stript maken wat wel kan back-uppen naar netwerkstations. [url=http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc754015%28WS.10%29.aspx]wbadmin[/url][/quote:39ebe49212] Het kan zijn dat je bedoelt "van netwerkstations" want dat is wat de TS wil. Een backup [u:39ebe49212]naar[/u:39ebe49212] een netwerkstation kan met de gui versie van WB ook. Hij wil echter de data op zijn NAS via een drivemapping naar zijn PC toe halen. Dus de NAS als backup source. Kan dit ook met wbadmin?
Link naar reactie
Waarom wil je die hele kopieerslag doen met Windows Backup dan? Je kunt toch gewoon de hele meuk kopieren in de Verkenner? Gewppm de metwerlsjare p[emem. Ctrl A om alles te selecteren, muis erop, naar andere disk slepen en loslaten. Of bedoel je heel iets anders? VInd de vraag een beetje rommelig gesteld. groetjes Edmond
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...