Ga naar inhoud

Vista overschrijven met Windows7


anoniem

Aanbevolen berichten

Shenkert welkom op het forum. Als je even de zoekfunctie had gebruikt was je waarschijnlijk al veel wijzer geworden. Om je te kunnen helpen is het toch wel makkelijk als je wat meer info geeft. Welke versie heb je van W7? (Starter, Home Premium, Professional of Ultimate) Een originele versie met registratie code of een OEM versie die meegekregen is bij de aanschaf van een nieuwe pc/laptop en dus alleen daarop werkzaam is? Houd er wel rekening mee dat als je schoon wilt beginnen dat je al je bestaande gegevens kwijt bent incl. de benodigde dll's die nu in Vista zitten en waarmee je huidige laptop werkt. Het is nog maar de vraag of bijvoorbeeld je videokaart of je printer (zeker als deze al wat ouder is) gaat werken. Dus ook een specificatie van je huidige laptop en je randapparatuur is wenselijk om een goed advies te geven. Er zijn genoeg knappe koppen op het forum die jou die info kunnen geven. Succes. [Edit: The Dragon was me voor met een antwoord, omdat ik even wat anders moest doen duurde het even voor ik kon plaatsen.]
Link naar reactie
Hardware die probleemloos werkt in Vista werkt negen van de tien gevallen ook zonder problemen in Windows 7. Al dan niet met een driverupdate. De kans is vrij klein dat daar problemen mee zullen optreden maar het is raadzaam om het voor de zekerheid even na te gaan. Dus idd even iets meer info geven omtrent de hardware en de te installeren Windows versie. Gaat het daarnaast om de 32 of de 64 bit versie?
Link naar reactie
Hartelijk bedankt voor de snelle reacties. Ik heb Windows 7 Premium geïnstalleerd. Alles werkt prima, ik heb alleen voor zover, één probleem. Ik kan mijn drivers niet installeren, de bijgevoegde cd van aanschaf geeft een foutmelding `Suitable OS for this driver disk 32, 64 bit Vista..`. Ik heb een Asus X50SL, nu heb ik op Asus.com gezocht naar driver-updates, maar die bestaan alleen maar voor Windows Vista. Is er voor mij een mogelijk deze alsnog te installeren?
Link naar reactie
[quote:cd775fa081="Shenkert"]Hartelijk bedankt voor de snelle reacties. Ik heb Windows 7 Premium geïnstalleerd. Alles werkt prima, ik heb alleen voor zover, één probleem. Ik kan mijn drivers niet installeren, de bijgevoegde cd van aanschaf geeft een foutmelding `Suitable OS for this driver disk 32, 64 bit Vista..`. Ik heb een Asus X50SL, nu heb ik op Asus.com gezocht naar driver-updates, maar die bestaan alleen maar voor Windows Vista. Is er voor mij een mogelijk deze alsnog te installeren?[/quote:cd775fa081]Had handig geweest als je eerst de reacties had afgewacht, dan had je kunnen voorkomen dat je zonder werkende drivers zat. Eerst even identificeren welke onderdelen problemen geven zoals Anjo aangeeft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...