Ga naar inhoud

CPU gebruik 100%


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Probleempje met mijn laptop (Windows vista), het CPU gebruik geeft heel vaak, vooral na het opstarten 100% aan. Als ik kijk bij de processen zie ik niets staan wat zoveel CPU gebruikt? Ik heb er een screenshot voor gemaakt: http://img130.imageshack.us/i/cpugebruik.jpg/ Linksonderin zie ik dat er 70 processen gebeuren, maar ik zie er een stuk minder staan dan 70? Als er andere info nodig is graag even melden? Groet, Computer noob
Link naar reactie
Er is geen andere gebruiker, toch kwamen er een heleboel processen bij de lijst toen ik dat vinkje aanklikte. De twee die er het meeste uitsprongen waren svchost.exe en AVG (m'n virusscanner geloof ik?) Geen idee wat dat svchost.exe is. Heb naast AVG ook Malwarebytes Anti-Malware op de laptop staan. Zou het bv helpen om AVG eraf te knikkeren en alleen verder te gaan met Malwarebytes? Of scant AVG op andere dingen dan malware?
Link naar reactie
Het kan zijn dat je viruscaner na iedere start een snelle scan uitvoert of een virussdefinitie update uitvoert. Ik heb zelf geen ervaring met AVG dus weet niet of dit gebruikelijk is. Maar na verloop van tijd is het cpu gebruik weer normaal? svchost is een proces dat hoort bij Windows. Voor meer info... http://support.microsoft.com/kb/314056/nl
Link naar reactie
Sowieso is het volgens mij niet echt handig om een dubbele virusscanner te draaien. Mijn pc ging toen heel hard crashen, gewoon omdat die 2 elkaar bijten. Volgens mij draaien er trouwens meerdere instanties van svchost.exe. Dat is een proces dat DLL bestanden óf linkt aan een programma óf het DLL bestand als applicatie uitvoert.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...