Ga naar inhoud

Aanvullende vragen over Gigabyte mobo en W7


anoniem

Aanbevolen berichten

Allereerst de beste wensen voor alle forumleden! Een deel van wat mij bezig houdt is al beantwoord in een topic even verderop. Maar ik zit toch nog even met een paar aanvullende vragen. Het gaat bij om het installeren van W7. - Ik heb een mobo van Gigabyte, de GA-EP35-DS3P, met Intel processor E8400. Ik heb op de site gekeken naar nieuwe drivers voor W7, en kwam op deze site: [url]http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/Driver_Model.aspx?ProductID=2742&ost=windows+7+64bit#anchor_os[/url] Daar kan ik kiezen tusen "Gigabyte SATA2 Raid driver" en "Intel SATA Raid driver". Jullie voelen hem al aankomen: welke moet ik nu hebben, of moet ik ze allebei meenemen? Of heb ik geen van beide nodig, omdat W7 al een helboel in zichzelf heeft? - En nog wat. Ik heb natuurlijk een installatieschijf van Gigabyte. Misschien een stomme vraag, maar moet ik die na de installatie van W7 ook nog installeren, of moet ik me beperken tot de gedownloade drivers? - Is een nieuwe BIOS nodig voor W7? Die staat namelijk ook bij de utilities. Ik ben daar een beetje huiverig voor, eerlijk gezegd. Dank alvast voor de antwoorden, ik kan overigens pas vanavond of morgen weer reageren.
Link naar reactie
de sata/raiddrivers horen al in windows 7 te zitten, dus die heb je niet nodig. als er verder geen w7-drivers te downloaden zijn voor dat mobo, mag je er bijna op vertrouwen dat al het andere ook al in w7 zit. die cd die je bij het mobo kreeg heb je dus niet nodig, tenzij je na installatie van w7 nog drivers blijkt te missen (controleer na installatie via start-configuratiescherm-systeem-apparaatbeheer op foutmeldingen). bios-vernieuwen: je angst is terecht, alleen doen als na installatie vna w7 blijkt dat er in de bios iets mankeert.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...