Ga naar inhoud

Computer doet raar


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik weet niet of ik dit bericht in het goede forum plaats, maar goed. Ik zit met het volgende probleem: Ik heb een laptop, van ongeveer 3 jaar oud met Windows XP SP3. Specs: Acer Aspire 5020 AMD Athlon 2.1 GHz processor, 1GB DDR Ram en een HDD van ongeveer 160GB. Opstarten in de normale modus doet-ie, zo ongeveer, nog wel. Maar ik moet niet proberen andere dingen te booten. Ik wou er een schone XP installatie opzetten, maar halverwege het booten vliegt de pc eruit. Hij gaat gewoon uit, en de 2e keer dat ik het probeer gebeurt dat nog sneller. Op advies van iemand heb ik toen een memtest cd'tje gedraaid. Ging op zich redelijk, tot hij bij het 8-bit random pattern aankwam en hij er weer uitvloog. Ook nu bij de 2e keer proberen gelijk bij het opstarten alweer eruit. Toen besloot ik gisteren er dan toch maar wat van te maken, dus ik wou in veilige modus opstarten. Ik dacht dat hij het deed, want hij kwam zover dat ik in moest loggen, en er kwam een schermpje met geblaat over de veilige modus enzo, en of ik erin wou blijven. Ik druk op ja, en op het moment dat hij het bureaublad laadt vliegt hij er weer uit. Ik zit nu echt ongeveer met mijn handen in m'n haar, want er staat belangrijke info op. Is er iemand die mij kan helpen? Alvast bedankt, Cornel
Link naar reactie
[quote:042f9db6f4="Cornel"]Hallo allemaal, Ik weet niet .........vliegt hij er weer uit. Ik zit nu echt ongeveer met mijn handen in m'n haar, want er staat belangrijke info op. Is er iemand die mij kan helpen? Alvast bedankt, Cornel[/quote:042f9db6f4] Je hebt dus geen backup. Als eerste zou ik proberen de data veilig te stellen voor zover dat nog mogelijk is. Wat je zou kunnen doen is de harde schijf uit bouwen en vervolgens deze in een externe behuizing te plaatsen en op een andere pc via usb aan te sluiten. En als de harde schijf dan toch aan die andere pc hangt test hem dan gelijk even met een testprogramma van de fabrikant, zodat je uit kunt sluiten dat het de harde schijf is die problemen veroorzaakt. Ik verwacht overigens dat de harde schijf goed is. Het probeem is duidelijk hardwarematig. Je laptop wordt niet te warm? Ik neem aan dat je in het bios de temperaturen kunt checken. Als de temperaturen ok zijn, dan zou je eens een andere geheugenmodule kunnen proberen.
Link naar reactie
Hey rolla, bedankt voor je antwoord. Ik kan geen backup meer maken, maar volgens mij is de HDD goed. Daarnaast ben ik er ook van overtuigd dat het hardwarematig is, en ik denk dus dat hij te heet wordt. Ik heb de bios nog niet gecheckt, maar als ik hem een nacht laat uitstaan en hem dan weer aanzet kan ik hem aardig lang aan laten staan. Niet dat hij dan veel doet, hij zegt alleen NTLDR missing or not found, maar hij blijft dan circa anderhalve minuut aanstaan. Hij valt dan uit, en als ik hem dan weer aanzet dan werkt hij maar 50 seconden oid. Ik heb al gedacht aan stof in de processorkoeler, maar daar ben ik niet zeker van. Ik breng de PC morgen even naar een computerwinkel denk ik. Misschien kunnen zij hem repareren. Ik zou hem zelf kunen openschroeven, maar ik denk dat ik dan nog verder van huis ben... Nou ja, in ieder geval bedankt voor jullie hulp!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...