Ga naar inhoud

S-ATA drivers en Win 7


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, ik wil Windows 7 installeren. Onder Win XP was ik gewend de F6 toets in te drukken en dan de drivers via floppy te installeren waarna Windows de S-ATA schijf kan herkennen. Ik zag op internet dat het bij Vista anders werkt. Hoe weet ik niet, maar in ieder geval anders dan bij XP. Hoe werkt het bij Windows 7? ik heb een Gigabyte mbo GA-P35-DS3R/S3R. alvast bedankt, groet, Jan Pieter
Link naar reactie
[quote:4f8127cfcd="boodhaa"]heel makkelijk, gewoon windows 7 installeren zonder F6, satadrivers zitten al in je windows.[/quote:4f8127cfcd] oke, bedankt, klinkt idd makkelijk. Maakt het nog uit dat ik mijn systeem ook nog in een RAID configuratie draai? Ik heb nu Win XP pro 32 bit en ga Windows 7 Pro 64 bit upgrade installeren volgens een van de laatste C!t stappenplan. Windows zal dan een schone installatie doen. Ben ik dan niet alle instellingen kwijt? groet, Jan Pieter
Link naar reactie
[quote:a88a49e11f="praatpaal"]Ik neem aan dat je RAID in het BIOS is geconfigureerd? (hardwarematig) en niet in Windows zelf (software RAID) Dan is het geen enkel probleem. Windows setup ziet je RAID dan gewoon als één harddisk.[/quote:a88a49e11f] hij is hardwarematig geconfigureerd in het BIOS en het blijkt idd geen probleem. Windows 7 pikt hem er helemaal soepel uit en heeft zonder mankeren alles geïnstalleerd. Bovendien had ik de andere SATA schijf en de externe schijf losgekoppeld. Windows had dus geen keus voor de installatie. bedankt voor het meedenken. Het topic kan gesloten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...