Ga naar inhoud

data recovery


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik zit met een probleem. Het verhaal: Ik heb mijn ouders belooft hun computer op te schonen. Allereerst data die zij bewaard wilde hebben op een externe harddisk gezet. Daarna de recovery dvd erin gedaan en gerunt. Nu blijkt de volgende situatie. Ik heb de externe harde schijf aan de computer laten zitten (dom, maargoed), en de recovery dvd heeft de externe schijf ipv de interne schijf geformatteerd. Nu is het probleem daarbij dat ik veel dingen al gedelete had van de interne harde schijf nadat ik ze op de externe had gezet. Ik heb nu dus vrijwel niks meer over aan wat mijn ouders oorspronkelijk wilde bewaren... Ik vroeg me af of er iets/een tool is waarmee ik de data op de externe (of interne) harde schijf kan herstellen. Mvg
Link naar reactie
Edouard: het is de externe die geformateerd was, dus maakt hij nog kans. LET OP : Het principe is: het programma downloaden en het installeren [u:e582bb39dd]op een ànder medium[/u:e582bb39dd] dan waar je verloren data staan. Vb. op een diskette, andere partietie/schijf of CDrom. GEBRUIK ONDERTUSSEN DE BETROFFEN SCHIJF ZO WEINIG MOGELIJK! (*)Al wat je ermee doet kan verwijderde bestanden overschrijven! o ja: de bestanden die je herstelt ook niet naar de betroffen schijf laten terugzetten, maar ook weer naar een ander schijf/partitie/medium (*) dit geldt ook voor internet gebruiken, programma's openen,... Recuva (zie Edouard) is gekend als degelijk; soms helpen achteraf andere progjes ook nog, voorbeeld: http://www.snapfiles.com/get/restoration.html freeware - goed! http://www.codeguru.com/Cpp/W-P/files/fileio/article.php/c1287/ (wat het ene niet ophaalt kan (herhaal: kàn) het andere mogelijk ophalen) succes !
Link naar reactie
Formatteren is niet definitief... zeker als gekozen wordt voor snel-formatteren. Meestal wordt alléén de inhoudsopgave van de schijf gedelete... de data is dan terug te halen met bijvoorbeeld Recuva... Een schijf ècht volledig wissen doe je met speciale software die de sporen allemaal voorziet van "nullen"... en die software doet er meestal veel langer over om een schijf volledig te wissen... dus ik denk dat de topicstarter een goede kans maakt om de data te redden... (spreek uit eigen ervaring want ik heb al enkele malen geholpen met het terughalen van foto's en bestanden die waren verwijderd....
Link naar reactie
Alleen heeft de TS het niet over een gewone Windows installatie CD/DVD. Maar over een recovery dvd. Die formatteert niet alleen, maar installeert ook. Dan is de te redden data waarschijnlijk deels overschreven. Overschreven data kan in principe niet meer teruggehaald worden. Er zijn al een aantal freeware rescue applicaties genoemd. Maar in dit geval denk ik dat een commerciële applicatie meer data kan terughalen. Een aantal commerciële rescue applicaties zijn met elkaar vergeleken in deze hyperlink http://data-recovery-software-review.toptenreviews.com/
Link naar reactie
Ik neem aan (en dat hoop ik ook voor de TS) dat de recovery-cd de windows intallatie op de "lege" schijf heeft gezet waarbij dus alléén de vorige installatie is overschreven... (wordt m.i. op dezelfde plaats neergezet als de vorige installatie en zou kleiner moeten zijn) ... . M.I. is dan de kans dat alles er nog op staat vrij reeël aanwezig... maar die discussie is niet zo nuttig hier.. Ik zou recuva erop los laten [b:c49f1ef792]vanaf de andere schijf !![/b:c49f1ef792] en zo weinig mogelijk de schijf gebruiken waarop de gewiste bestanden staan.... (en ik geloof zomaar dat gratis software of commercieel niet zo heel veel uitmaakt tegenwoordig... :wink: )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...