Ga naar inhoud

geen muis meer


anoniem

Aanbevolen berichten

Het zal wel een vaker voorkomende vraag zijn: ik heb geen muis meer. Van een pc (met XP) van een kennis, die de pc niet meer hebben wilde had, was ik begonnen overtollige software te verwijderen. Daarbij ook logitech muis (vermoedelijk) verwijderd. Met gevolg: geen muisfunctie meer. Systeemherstel (XP) hielp niet. Hoe kan ik die functie weer terugkrijgen zònder dat ik een muis tot mijn beschikking heb?
Link naar reactie
Het verwijderen van de Logitech muis software, zou niet moeten leiden tot het niet meer werken van de muis. Deze zal dan op de standaard in XP aanwezige muisdrivers moeten werken. Het enige wat er kan gebeuren na het verwijderen van de Logitech software is dat bepaalde (extra) muisfuncties niet meer voorhanden zijn. Er zal dus wel iets anders aan de hand zijn.
Link naar reactie
[quote:64d6cc5049="f.j.stols"]Met gevolg: geen muisfunctie meer. Systeemherstel (XP) hielp niet. Hoe kan ik die functie weer terugkrijgen zònder dat ik een muis tot mijn beschikking heb[/quote:64d6cc5049] Probeer het met deze info op computerhope.com [url=http://www.computerhope.com/issues/ch000254.htm]Mouse not being detected in Windows 9x, ME, 2000, XP or Vista.[/url] Zolang de muis niet werkt, zou je die PC kunnen bedienen via het [url=http://www.pctipvandedag.nl/windows-xp-tips/134-muis-via-toetsenbord-bedienen]toetsenbord.[/url]
Link naar reactie
[quote:f6d2aa9aa9="f.j.stols"]Maar ik kan bv. zonder muis niet in "mijn computer"of in verkenner komen. Of wel soms?[/quote:f6d2aa9aa9] Dat kan nog wel. Dat staat onder andere uitgelegd in de tweede hyperlink uit mijn vorig bericht. Een andere mogelijkheid is Windows bedienen via sneltoetsen. Welke sneltoetsen er beschikbaar zijn in Windows XP, staat onder andere beschreven op de site van Microsoft in artikel 301583 http://support.microsoft.com/kb/301583/nl [quote:f6d2aa9aa9="f.j.stols"]geen automatische email gekregen hierover[/quote:f6d2aa9aa9] Die krijg je alleen indien je de berichten na jouw bericht leest, terwijl je ingelogd bent. Als je onderaan "Geen abonnement meer op dit onderwerp" ziet staan, ben je nog geabonneerd op dat onderwerp.
Link naar reactie
het werkt bij mij wat langzaam, omdat ik maar één scherm heb, en eigenlijk de hele boel steeds opnieuw moet inpluggen etc. Wat betreft ontvangen email over een item van een forum: kreeg dat nu weer wel, en sta ook altijd aangevinkt dat ik wèl berichten wens te ontvangen. Heb inmiddels 4 bladzijden met sneltoetsen afgedrukt en ik ga dit nog eens toepassen. Veilige modus / in- en uitpluggen muis en zo hielpen allemaal niet. Ook een andere (eigen) muis niet.
Link naar reactie
jawel, ik had een logitech exe opgehaald en op een stickie, en met enig beleid dat kunnen activeren zonder muis. Zelfs het tippeltje bij akkoord/niet akkoord kunnen activeren. Halverwege de verdere installatie komt er een foutmelding en stopt vervolgens geheel. Ik ben er nu een hele ochtend mee bezig en word er niet vrolijk van. Wat betreft de verwijdering van die software: er zat een ouderwetse muis aan zonder scroll-wiel.Ik zie ook geen foutmeldingen bij hardware.
Link naar reactie
Installatie problemen met de Logitech software, zou wel op te lossen moeten zijn, via Logitech Support http://www.logitech.com/index.cfm/support_downloads/&cl=us,en Echter de basisfuncties van de muis, zou ook moeten werken zonder de Logitech software. Daarvoor gebruikt Windows generieke muis drivers. [quote:1d1e455e52="f.j.stols"]Ik zie ook geen foutmeldingen bij hardware.[/quote:1d1e455e52] Dus je ziet in het Apparaatbeheer, je muis nog wel vermeld staat bij: Muizen en andere aanwijsapparaten, zonder vraag- of uitroeptekens?
Link naar reactie
heb beide soorten (bedrade) muizen geprobeerd zonder succes. Tijdrovend bovendien is dat ik allerlei schermen niet meer wegkrijg, weer opstarten in VM etc etc. Wel 50 x gestart het laatste etmaal. Ook blijken de de-install acties (ook in V.M.) niet altijd gewerkt te hebben toen ik nog eens in geïnstalleerde software ging neuzen. Het lijkt erop dat er een nieuwe XP-install op zal moeten?? Daarmee moet ik naar een expert.
Link naar reactie
[quote:a2620da74c="pdexie"]Een schone xp installatie is op zich niet zo moeilijk. In artikel hieronder staat het beschreven van hoe en wat http://support.microsoft.com/kb/315341/nl[/quote:a2620da74c] klopt, maar het is nu niet echt een super oplossing, Stel de muis wordt in de bios al niet herkent, dan helpt dit trouwens ook niet eens!
Link naar reactie
oorspronkelijke probleem is dat ik geen muis meer heb in die (gekregen) pc Heb wel die magic keyfinder van je op mijn eigen pc opgehaald om eens uit te proberen, maar die wordt al direct niet herkend: geen W32-toepassing of zoiets. Het ziet er naar uit dat er een vakman bij moet komen; in die 7 bladzijden 8 pts letter van Microsoft wordt daar ook al frequent melding van gemaakt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...