Ga naar inhoud

Vreemd probleem 2xSSD en W7 na verwijderen 1xSSD


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo. Mijn PC bevat 2 SSD's, een 30gb OCZ Agility en een 128gb Corsair P128. De P128 wil ik graag in mijn nieuwe server gaan gebruiken. Windows 7 Ulti 64b staat op de 30gb OCZ (dat hoef ik niet zeker te weten, dat is zo, want dat stond er al op, vóór ik de P128 erbij zette). De 128gb deed dienst als drive voor games en videobewerking. Gisteraaf heb ik de P128 eerst via Windows geformatteerd. Vanochtend heb ik de P128, terwijl de PC uitstond natuurlijk én met de voeding-switch op "0", verwijderd uit het systeem, de 30gb OCZ achterlatend. Hierna startte ik de PC weer op, waar het systeem bleef hangen bij het scherm waar deze tekst staat: Booting from CD/DVD: __ Booting from CD/DVD: __ Dit staat er 2 keer, daar ik 2 dvdbranders in het systeem heb zitten. De PC wil niet verder opstarten. Als ik de externe hdd (een WD MyBook II 1TB) afkoppel, dan krijg ik zelfs de melding 'Disk boot failure, insert disk and press enter to continue'. SIDENOTE: de WD 1TB hdd wás NIET aangesloten toen ik W7 op mijn 30gb OCZ zette. En nogmaals, de P128 is er later bij gezet. Nu, als ik de P128 weer aansluit (terwijl de SSD compleet geformatteerd is), start het systeem wél op. In al die jaren dat ik met computers werk e.d. heb ik dít nog niét eerder meegemaakt. Wie o wie weet wat ik moet doen ? Ik wil Windows 7 niet wéér opnieuw installeren.. daar heb ik nagenoeg geen tijd voor. Wat ik gewoon heel erg vreemd vind, is dat zowel de P128 als de WD MB 1TB niet aangesloten waren toen ik W7 op mijn 30gb OCZ ssd zette. Kan het liggen aan de MBR (master boot record) ? Kan ik dat zo veranderen ? Of ligt het ergens anders aan ? De schijven zijn niét op de RAID sata poorten aangesloten. Alvast hartelijk dank. De P128 moet uiterlijk dinsdagochtend ingebouwd worden in de server, anders heb ik een probleem. grtz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...