Ga naar inhoud

Toewijzing letters bij externe drives, USB etc ...


anoniem

Aanbevolen berichten

Doordat MS in al de jaren van zijn bestaan nog steeds geen definitieve, maar vooral blijvende (Vista is in dit opzicht iets beter) oplossing gevonden heeft om eens en voor altijd een bepaalde letter toe te wijzen aan een USB item, moet ik dikwijls in Computerbeheer > Schijfbeheer zijn om die letters terug aan te passen/wijzigen, zodat de snelkoppelingen naar die USB items nog juist blijven. Ik gebruik wel een 15-tal externe USB items tesamen. Hoe kan ik dus (eventueel met een *.bat bestand) een rechtstreekse snelkoppeling maken naar schijfbeheer dat onder computerbeheer staat (scheelt me toch weer een klik) Ik heb tussen haakjes al wel eens gelezen (voor XP) over een bepaalde "service" die dat probleem van lettertoewijzingen voor USB items definitief oplost. Ik vind die applikatie die een service toewijst voor dit probleem wel net iets te ingewikkeld en weet niet of dit voor Vista ook zou werken.
Link naar reactie
[quote:ac704ddf81="Rosturp"]USBDLM niets geworden? http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=178457[/quote:ac704ddf81] Dat was hoofzakelijk voor het systeem herstel probleem. Ik had in de marge heel dat USB letter assignatie probleem even aangekaart. Ondertussen heb ik natuurlijk nog een aantal drives meer. Vista houd iets beter zijn toegewezen letters aan externe USB's bij. Maar vraagt in tegenstelling tot XP steevast terug naar drives bij het verwisselen van USB poort voor een item, en vergt dan ook wel terug een herstart.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...