Ga naar inhoud

Knipperende "start" button


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds een dag of vier knippert de "Start" button heel snel en heel kort als de taakbalk verborgen is. Het is een beetje lastig uit te leggen maar ik doe een poging: Maakt niet uit in welk programma ik bezig ben, maar op het moment dat de taakbalk niet zichtbaar is (automatisch verbergen staat aangevinkt) flitst de Start-button telkens héééél even op. Zo kort dat je even moet blijven kijken om te zien dat er "start" te zien is. Dat is een keer of drie achter elkaar, dan een korte pauze (twee-drie seconden), dan weer een keer of drie, korte pauze enz. enz. Het is ook op de lokatie op het scherm waar hij normaal gesproken te zien is als de taakbalk wordt getoond. Ik heb de taakbalk instellingen al een paar keer gewijzigd in de hoop dat het dan verdwijnt, maar geen succes. Ik heb diverse malware/spyware controles gedaan o.a met Ad-Aware MBam, a-squared Free maar niets aangetroffen. Standaard draait altijd antivirus software van CA mee. Terugredenerend denk ik dat het voor het eerst is opgetreden kort nadat ik een update bij MS heb gedaan, maar ik ben daar niet zeker van. Sindsdien heb ik een paar andere dingen geïnstalleerd en om nou terug te gaan naar drie of vier herstelpunten terug trekt me niet erg aan, ook al omdat ik niet zeker ben of het toen opgetreden is. Hopelijk heeft hier iemand een idee. Overigens het gaat om Vista. De instellingen voor het bureaublad staan op "classic." Een zoektocht op internet heeft tot nu toe niets opgeleverd.
Link naar reactie
[quote:7112eea949="andre@home"]Maak hem eens 10 minuten compleet stroomloos, echt de stekker eruit. Kijk dan eens of het weg is of dat er een melding komt. Kijk ook even of er een geel uitroepteken is is de hardware.[/quote:7112eea949] Gedaan, hoewel, bij een laptop is het even meer dan de stekker er uit. Geen resultaat. Inmiddels allerlei cleaners gebruikt, registry opgeschoond, tig keren herstart.....geen effect. Ik moet hier denk ik nog wat aan toe voegen waar eerst niet bij stil heb gestaan. Sinds dat knipperen optreedt is volgens mij het icoontje dat de netwerkverbinding aangeeft in de systeembalk ook verdwenen. Of dat met elkaar te maken zou kunnen hebben?
Link naar reactie
[quote:7bba417bb5="andre@home"]Zou kunnen, gebruik de icon repair optie eens: http://www.kellys-korner-xp.com/taskbarplus!.htm[/quote:7bba417bb5] Bedankt voor de tip. Alle mogelijke opties geprobeerd.....Grrr.....geen resultaat. Heb ook geprobeerd om dat netwerk-icoontje te herstellen via "instellingen-->netwerkverbindingen" omdat daar volgens mij een optie moet zijn om het te activeren, maar ik kan niets vinden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...