Ga naar inhoud

Eigenaar schijf onder Win 7


anoniem

Aanbevolen berichten

Er zijn aardige oplossingen te vinden om onder Vista de eigenaar te worden van de harde schijf met alle mappen en bestanden. Met een zoektocht hoe dit onder Win 7 moet, loopt de weg dood. Toch wil ik, als enige gebruiker, toegang hebben tot alles!! Ik kwam [url=http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1758218/Windows_7_eigenaar_worden_van_]dit[/url] tegen (waarin de ts goed verwoordt wat ik bedoel), maar ook die krijgt geen duidelijk antwoord. Is er onder jullie iemand die een correcte, stapsgewijze plan van aanpak weet....?
Link naar reactie
[quote:4fe24fbdac="gerben"]Je kunt ook de gebruiker everyone/iedereen volledige rechten geven voor de bestanden of schijf. Beslist niet de veiligste methode, maar wel eentje die zeker werkt. Heb ik ook gedaan met mijn externe schijf.[/quote:4fe24fbdac] Ik ga Vista overslaan...... Maar lees over "TrustedInstaller", zowel onder Vista als onder 7. Het enige dat ik (heb zelf nog geen 7) bij een familielid heb gezien op z'n laptop zijn 4 gebruikers(?), voor zover ik uit m'n hoofd herinner: - Iedereen - Een of andere systeemgebruiker - De eigenaar met administratorrechten - De eigenaar met gebruikersrechten Maar als je alles eigenaarrechten geeft, werkt het systeem dan nog correct? Waarbij ik doel op b.v. WindowsUpdate, etc., etc. Hamvraag: Kent Win 7 geen mogelijk om, net als onder XP, als Administrator aan te melden? Deze kan toch immers wel in alle mappen komen? Dat maakt het toch wat veiliger, omdat je normaal gesproken nooit onder een Admin account werkt...
Link naar reactie
Zover ik weet, heb je in Windows 7 als je een extra standaard gebruiker (met beperkte rechten) aanmaakt, daarmee toegang tot alle mappen die je nodig hebt. Dat zijn dus alle mappen binnen je gebruikersnaam. En ook heb je de mogelijkheid om nieuwe mappen aan te maken op elke interne- en externe schijven. Schrijven in de Windows en Program Files mappen kun je beter niet doen, als dat niet echt vereist is. Als je dat wel doet zorgt UAC ervoor dat je Administrator wachtwoord moet worden getypt, om verder te kunnen gaan. Dit heb ik voor alle zekerheid even uitgeprobeerd, op een PC met Windows 7 Ultimate Release Candidate.
Link naar reactie
[quote:20b4b873f3="jolo"]Zover ik weet, heb je in Windows 7 als je een extra standaard gebruiker (met beperkte rechten) aanmaakt, daarmee toegang tot alle mappen die je nodig hebt. Dat zijn dus alle mappen binnen je gebruikersnaam. En ook heb je de mogelijkheid om nieuwe mappen aan te maken op elke interne- en externe schijven. Schrijven in de Windows en Program Files mappen kun je beter niet doen, als dat niet echt vereist is. Als je dat wel doet zorgt UAC ervoor dat je Administrator wachtwoord moet worden getypt, om verder te kunnen gaan. Dit heb ik voor alle zekerheid even uitgeprobeerd, op een PC met Windows 7 Ultimate Release Candidate.[/quote:20b4b873f3] Leuk en aardig allemaal, maar daarvoor hoef je geen gebruiker met beperkte rechten aan te maken. Ook de "beheerder" heeft deze rechten. Nogmaals: ik wil als "Eigenaar" in mijn Cookies map kunnen, in mijn Temp. Internet Files, etc. Net als onder XP. En daarbij ga ik ervan uit dat ik weet wat ik doe..... Ik "rommel" er niet in, maar "in geval van" kon je onder XP bijvoorbeeld nog een corrupte index.dat file verwijderen e.d. Resumerend: ik wil "gewoon" als (enige!) eigenaar toegang hebben tot alle mappen!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...