Ga naar inhoud

Windows partitie verwijderen


anoniem

Aanbevolen berichten

Op een toshiba laptop heb ik een versie van Vista (C) die ik niet meer gebruik daar ik W7 op een andere partitie gebruik (D). Nu wil die vista partitie (C) weg halen dmv Partition Home Wizard. Maar meestal staat een bootrecord op en kan je dus tegen problemen aan lopen. Kan ik na deze verwijdering nog in W7 (D) komen? zo niet dan kan ik net zo goed alles verwijderen bij een nieuwe instal van W7 op 1 partitie en daar heb ik eigenlijk niet zoveel zin in. Of kan ik ook de Vista versie "leegmaken" via W7 zodat de bootrecord wel behouden wordt en zonder problemen ik W7 kan komen?
Link naar reactie
Haal anders vanuit W7 de Vista mappen Windows en Program Files weg en andere mappen die je 100% zeker van bent, want normaliter is dat niet het boot deel. In de root moet je wat voorzichtiger zijn.. daar staat wrs het bootmenu.... Vervolgens verklein je de C partitie zo klein mogelijk..... en de vrije ruimte voeg je bij D of maak er een nieuwe partitie van. Wel eerst een image/backup maken....(altijd!)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...