Ga naar inhoud

Windows 7 opnieuw installeren


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik had laatst een laptop gekocht bij Salland. Het gaat om een Asus K70AB. Hier zat standaart Windows 7 op + trial programma's enzo. Hierdoor wordt de laptop erg sloom. Daarom wou ik Windows 7 installeren. Ik kreeg er geen Windows 7 DVD bij, Wel een recovery DVD. Op www.schoonepc.nl stond het volgende: ''Er zijn twee manieren om een herinstallatie uit te voeren: met een Windows installatie-DVD of met een recovery-systeem. De Windows installatie-DVD levert de schoonste installatie op maar heeft als nadeel dat de hardware drivers en software door de gebruiker zelf moeten worden geïnstalleerd. Een recovery-systeem neemt veel werk uit handen (zo worden alle benodigde hardware drivers en software automatisch meegeïnstalleerd), de gebruiker heeft echter nauwelijks tot geen invloed op instellingen, drivers en software die tijdens de herinstallatie worden aangebracht... In de winkel worden computers óf met een normale installatie-DVD óf met een recovery-systeem aangeboden. Is een computer eenmaal voorzien van een recovery-systeem dan kan doorgaans geen gebruik meer worden gemaakt van een normale Windows installatie-DVD. Let bij aanschaf van een computer dus op de wijze waarop Windows opnieuw geïnstalleerd kan worden!" Ik heb dus blijkbaar een recovery systeem. Kan ik Windows 7 niet installeren met een Windows 7 DVD? Ik kan toch ook een image van internet halen en branden? Mvg, Kevin
Link naar reactie
Je hebt 2 mogelijkheden, 1 je download jouw versie van Windows7 en installeert die en doet de drivers handmatig van de fabriekant. De productcode om te installeren vind je op de computer. 2 je leent van iemand een installatie dvd en installeert die, daarna ook de drivers van de fabriekant. De productcode staat dus op je computer.
Link naar reactie
kennelijk heb jij net als zovelen waaronder ik zelf een OEM versie en dan krijg je een recovery cd erbij. Op zich niets mis mee, het feit dat je een CD met drivers erbij hebt geeft aan dat Win 7 er dan kaal op gezet zal worden! Daarna zul je zelf kunnen kiezen welke drivers jij nodig vindt om te installeren. Je bent dan ook verlost van een hoop crap. Ik denk niet dat je zomaar jou produktcode bij een andere versie kan gebruiken, opnieuw installeren met de recovery geeft je ook garantie en ondersteuning door de fabrikant. Drivers kun je inderdaad ook bij de fabrikant van de hardware halen maar vaak heb goede drivers bij een nieuw systeem, als het al enige jaren oud is dan geef ik je gelijk. Wat ook veel snelheidswinst zal opleveren is kijken wat allemaal opstart en welke services onnodig opstarten. Firewall en antivirus moeten standaard opstarten!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...